Többször írtunk már itt a Marketing Morzsákon a deepfake videókról, úgyhogy most röviden csak annyit róla, hogy az ilyen videók megszólalásik lemásolnak valakit, teljesen élethűen, így hatalmas problémát okozhatnak például a politikában, ha olyat adnak valaki szájába, amit amúgy nem mondott.
A facebook ezért tavaly szeptemberben elindította a Deepfake Detection Challenge nevű nyilvános versenyét. Ennek az volt a célja, hogy megtalálják azokat az embereket, akik olyan önálló érzékelőrendszert tudnak létrehozni, amik felismerik a deepfake videókat.
A több mint 2000 versenyző átlagosan 82 százalék fölötti hatékonysággal teljesített, a győztes Selim Seferbekov pedig a trükkökkel, csapdákkal teli black box fordulóban is 65 százalék fölötti pontosságot ért el.
A Facebook amúgy 10 millió dollárt költött a versenyre és 3500 színészt bérelt fel, hogy több ezer videót gyártson. Összesen 38,5 napnyi adat jött össze, köztük olyan mobilos felvételek, amikkel tele vannak a közösségi oldalak.
Forrás: Engadget