A Yahoo! tegnap learatta az egy hónapos munka gyümölcsét, amelynek célja az volt, hogy megtalálják a cég új logóját. Az új, egyébként továbbra is lila színű darab azonban nem nyerte el a rajongók tetszését. Az viszont biztos, hogy sok munka van mögötte és a csapat nagyon büszke rá – írja a TechCrunch.

screen-shot-2013-09-05-at-16-44-35

A Polar nevű közösségi szavazós alkalmazásban, melyet az a Luke Wroblewski jegyez, aki a korábbi vezetője volt a Yahoo! dizájn részlegének és a legutóbbi logón is dolgozott, a felhasználók szavazhattak arról, hogy összehasonlítva a Yahoo! régi logói vagy az elmúlt egy hónapban naponta bemutatott új verziók tetszenek nekik jobban. Tegnap óta pedig a most kiválasztott frisset hasonlíthatták össze a régivel.

screen-shot-2013-09-05-at-17-10-12

A jelenlegi állás szerint a régi vezet, 193-105-re. Persze még korai véleményt mondani és meglehet, hogy a fogyasztók csak a megszokás emberei és ellenállnak a változásnak. Ám valójában az egyik korábbi szavazás során a régi logó elveszítette a versenyt egy olyan jelölttel szemben, amelyet a Yahoo! egy hónapos logó kampánya során mutatott be. A 10. napon közzétett verzió 2797 szavazatot nyert el, míg a régi 1248-at.

screen-shot-2013-09-05-at-16-36-52

Természetesen sok más logó is, amelyet a Yahoo! bemutatott, inkább szórakoztató volt és sosem vették komolyan. Ha viszont csak a leadott szavazatokat számítjuk, némelyik tényleg esélyesnek tűnhetett. Például a 2. napon publikált logó:

yahoo-day-2

És az, amelyik az 5. napon jelent meg:

yahoo-day-5

Wroblewski is nyilatkozott a szavazatok kapcsán: „Az emberek utálják a változást, természetes, hogy a régi logóra szavaznak. Ezért ha bármely új logó megközelíti a régit, az már egy nagyon jó végeredmény! A második és az ötödik napon publikált logók közel voltak hozzá és a tizedik pedig legyőzte az eredetit! Ez fenomenális. Úgy tűnik, az emberek mégis csak el tudják fogadni a változást; kettő közel volt, egy pedig győzedelmeskedett.”

Ti is szavazhattok a Yahoo! logókra itt!