Közzétette éves rangsorolását az Interbrands, amiből kiderül, hogy a Facebook kihullott a top tízből. Nem óriási meglepetés ez, ugyanis az elmúlt évben eléggé megtépázta a céget a körülötte kialakult sok botrány, de főleg a felhasználok személyes adatainak a helytelen kezelése, így a márka értéke 12 százalékkal esett. Mark Zuckerberg egyébként szerdán is az amerikai kongresszus előtt magyarázkodott amiatt, hogy túl sok a hamis hír az oldalon, illetve hogy senkire nem jelent veszélyt, ha digitális valutát indít a cég.

De vissza a márkákra, ahol az első három hely így néz ki:

  • Apple
  • Google
  • Amazon

Mindegyik márka értéke jóval meghaladja a 100 milliárd dollárt, az Apple-é konkrétan 234 milliárd.

2019, összehasonlítva a 18 évvel ezelőtti állapottal

Érdekesség még, hogy a Walt Disney Company 96 éves létezése során először került be az első tízbe, amiben jelentős része van annak, hogy hamarosan elindul a Disney+, ami erősen odavághat a Netflixnek, HBO-nak és az Amazon Prime-nak.

Az első százban új belépő csupán három van

  • a Dell Technologies
  • az Uber
  • és a LinkedIn.

Az Interbrands egyébként nem csak az elmúlt év teljesítményét nézte a cégek értékének rangsorolásában, hanem az előrejelzéseket is, ahogy például a Disney is így tudott előre törni.

Forrás: Adweek