Van valaki, aki valaha elejétől a végéig átrágta magát egy-egy alkalmazás felhasználási feltételein? Persze egy ideális világban, mindenki mindent alaposan átolvas, mielőtt bármihez a hozzájárulását adná, de a legtöbben úgy vannak ezzel, hogy nem értik a szakkifejezéseket, a jogi csűrés-csavarásokat, és egyébként is pont arra vannak a jogvédők, hogy néha szóljanak, ha valami nem oké egy népszerűbb közösségi oldal feltételeivel. 

Szerencsére született egy infografika arról, hogy a hiba valószínűleg nem csak a felhasználókban van, megnézték ugyanis, hogy átlagos olvasási sebességgel mennyi időbe telne végignyálazni a felhasználási feltételeket. 

A következők derültek ki: 

  • A legrövidebb felhasználási szerződés is több ezer szóból áll.
  • A 18-34 év közötti korosztály 94 százaléka nem olvassa el.
  • Átlagosan 250 órába telne minden embernek, hogy átrágja magát a digitális szerződésein.
  • A leghosszabb a Microsoft szerződéskötege lenne, ami több mint egy órányi olvasnivalót jelentene, ha valaki rászánná magát. 
  • A TikTok és a Spotify is elég hosszan taglalja a tudnivalókat a megközelítőleg 8000 szavas szerződéseikkel. 
  • Az Instagram feltételein viszont kevesebb mint 10 perc olvasással túl lehetne jutni. 

Forrás: Social Media Today