Hamarosan mindenki számára elérhetővé válnak az Instagram business profiljai- rengeteg kiegészítő lehetőséggel együtt. A frissítéssel az eddiginél sokkal hatékonyabban promózhatjuk majd szolgáltatásainkat a képmegosztó alkalmazáson is. A fejlesztést az Instagram még júniusban jelentette be, most pedig végre meg is érkezett.
Hogyan készíthetjük el Instagram Business profilunkat?
Ahhoz, hogy profilunkat hivatalos üzleti profillá fejlesszük, mindenképpen szükségünk lesz arra, hogy legyen üzletünknek vagy brandünknek Facebook-oldala. De mit is kell tennünk? Profilunk főoldalánál keressük meg a beállítások ikont a jobb felső sarokban, majd kattintsunk rá. A megjelent opcióknál a „Switch to Business Profile” opciót kell megkeresnünk, ami után a fiókunkat össze kell kötnünk a Facebook-oldalunkkal. Ezek után az Instagramra posztolt képeink a Facebook-oldalon fognak megjelenni, a személyes profilunk helyett. Nagyjából minden Facebook-oldal üzemeltető erre várt az Instagram megjelenése óta.
A Facebook-oldal kiválasztása után a Facebookon megadott információk automatikusan megjelennek Instagram business profilunkon is, ahol természetesen szerkeszteni is tudjuk őket.
Instagram Insights
Ha pedig már van üzleti profilunk, jó lenne követni a teljesítményét, nem? Erre is van mód, ha megnyitjuk a felső sávban található oszlopokat. Ezt követően láthatjuk a statisztikákat a legsikeresebb posztokat, hogy a követőink mikor a legaktívabbak a platformon és hogy profilunk hogyan teljesít a különböző korosztályokon és helyszíneken belül. Az adatokat természetesen részletesebben is megtekinthetjük, illetve a posztok teljesítményét egyenként is megnézhetjük.
Promóció Instagramon
Az Instagram a fejlesztéssel megkönnyíti a hirdetések létrehozását is – eddig csak a Facebook felületén tudtunk létrehozni Instagramon is megjelenő hirdetést, ám mostantól az üzleti oldalunk képei alatt ott lesz egy promote felirat, mely segítségével vagy weboldalunkra csábíthatjuk a felhasználókat, vagy a kapcsolatfelvételre biztathatjuk őket. Az opció kiválasztása után létrehozhatjuk saját action gombunkat, mely a kép alatt jelenik meg, majd beállíthatjuk a megcélzott közönséget is.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy pontosan melyik piacon mikor jelenik meg a frissítést, de ha Instagram-oldalunkat már most összekötjük a brand Facebook-oldalával, elsők között kaphatunk értesítést a lehetőségről.
Forrás: Social Media Today