A Meta, a Facebook és az Instagram anyavállalata, azt tervezi, hogy mesterséges intelligencia (MI) által vezérelt profilok millióit aktiválja platformjain.
Ezek a botok nem csak egyszerűen létezni fognak, hanem aktívan részt is vesznek majd a közösségi életben. Saját profilképpel és életrajzzal rendelkeznek, tartalmakat generálnak és osztanak meg, sőt, akár interakcióba is lépnek majd a felhasználókkal.
A terv mögött az a cél áll, hogy a felhasználók még több időt töltsenek az alkalmazásokban. Az MI botok személyre szabott tartalmakat kínálnak majd, kérdésekre válaszolnak, sőt, akár biztató szavakkal is ellátják a felhasználókat.
Bár a terv sokakban ellenérzést válthat ki, a Meta szerint a felhasználók örülni fognak a megnövekedett aktivitásnak és interakciónak, függetlenül attól, hogy az mesterséges intelligenciától származik.
A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg már korábban utalt arra, hogy az MI jelentős szerepet fog játszani a vállalat jövőjében. A közösségi média hírfolyamokban egyre nagyobb teret nyernek majd az MI által generált tartalmak.
Az MI botok bevezetése azonban aggályokat is felvet. Kérdéses például, hogy a felhasználók mennyire fogják tudni megkülönböztetni a valódi és a mesterséges profilokat, és hogy ez milyen hatással lesz a közösségi média hitelességére.
A Meta egyelőre nem közölt részleteket arról, hogy mikor indulhat el a program, de a bejelentés mindenképpen felforgathatja a közösségi média világát.
Forrás: Social Media Today