hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Az Európai Fellebbezési Központ még idén elindul, hogy segítsen a tartalmi viták rendezésében az európai digitális szolgáltatásokról szóló törvény alapján.

A Meta Felügyelő Bizottsága új fellebbezési központot hoz létre az európai közösségi média felhasználók tartalmi vitáinak kezelésére több platformon. Ez jelentős fordulópontot jelent a kísérleti bíróság számára, amelynek feladata a vállalat ellentmondásos posztok kezelésének kivizsgálása.

A Felügyelő Bizottság vagyonából származó egyszeri 15 millió dolláros támogatással finanszírozott Európai Fellebbezési Központ döntéseket hoz majd a Facebook, a YouTube vagy a TikTok felhasználók által benyújtott ügyekben, akik vitatják a vállalatok tartalommoderálási döntéseit.

A The Washington Post által először említett központ a digitális szolgáltatásokról szóló átfogó európai törvény, a Digitális Szolgáltatási Törvény (DSA) alapján fog működni, amely előírja a technológiai vállalatok számára, hogy lehetővé tegyék a felhasználók számára, hogy fiókjuk korlátozásai ellen független szakértői csoport előtt fellebbezzenek.

„Úgy gondolom, hogy ez valóban egy megváltoztatja a dolgokat” – mondta Thomas Hughes, az Európai Fellebbezési Központ vezérigazgatója egy interjúban. „Ez valóban ösztönözheti a platformok elszámoltathatóságát és átláthatóságát.”

A bővítés akkor érkezik, amikor a Meta által finanszírozott, akadémikusokból, szakértőkből és jogászokból álló független testület, a Felügyelő Bizottság igyekszik befolyását a közösségi média óriásán túlra is kiterjeszteni.

A Meta üzleti gyakorlatának tömeges ellenőrzése közepette 2020-ban elindított Felügyelő Bizottság lehetővé tette a vállalat számára, hogy ellentmondásos politikai döntéseket egy külső testületre ruházzon át. Az utóbbi években azonban bírálatok érték a túl lassú működés miatt. A testület megpróbált megújulni, kibővíteni hatáskörét, és nagyobb és jelentősebb ügymennyiséget vállalni.

A The Post korábbi beszámolója szerint a Felügyelő Bizottság évek óta próbál más jelentős internetes vállalatokat is megnyerni, felajánlva nekik, hogy segít nekik a tartalommal kapcsolatos viták rendezésében.

Nem világos, hogy az új fellebbezési központ, amely egy különálló és független erőfeszítés, hogyan befolyásolja majd a Felügyelő Bizottság általános küldetését.

A panaszokat itt lehet benyújtani: www.appealscentre.eu.

Forrás: The Washington Post