Aki mostanában megnyitotta valamelyik közösségi oldalát, az nagy valószínűséggel belefutott a nagyszemű, cuki, békazöld teremtménybe, Yoda kevésbé ráncos és ősz változatába, baby Yodába. A Disney+ csatorna Star Wars univerzumában játszódó Mandalorian című sorozatának mémmé váló karaktere 2019 utolsó hónapjaiban lett akkora sztár, hogy a közösségi oldalakon minden róla szól, pedig nincs saját csatornája vagy fiókja. 

A felmérések szerint kétszer jobban érdekli az embereket, és többet beszélnek róla mint a 2020-as amerikai elnökválasztás demokrata jelöltjeiről, de nem csak a politikusokat ragyogja túl. 

Baby Yoda mém lett, de nem véletlenül. Úgy tudni a Disney+ kifejezetten úgy rakott össze több jelenetet is, hogy azokat egyszerűen lehessen mémesíteni, és ez be is jött. Állítólag az sem a véletlen műve, hogy a gifek is ilyen hamar és ennyire pontosan elkészültek. És még valami elkészült: a Baby Yoda ajándéktárgy tenger pólókkal, bögrékkel plüssfigurákkal, pont olyan időzítéssel, hogy tökéletes választás legyen karácsonyra. Illetve választás lenne, mert ugyan elő lehet rendelni, de a fa alá csak a visszaigazolás kerülhet, ugyanis a Disney annyira titokba tartotta a karaktert, hogy kénytelenek voltak visszatartani a gyártást.

(Megjegyzés: amúgy baby Yoda természetesen nem Az A Yoda, csak a legendás jedi mesterrel azonos fajba tartozik, és még kicsi. Neve viszont nincs, így mindenki baby Yodának hívja.)

Forrás: Forbes