Ha csak nemrég indultál el a Google+ utazáson és azt érzed, ez a közösségi háló nem sok jóra képes, szánj rá néhány percet és tanulj egy kicsit a Google+ Ripples szolgáltatásról – írja a Business2Community.

Mi az a Google+ Ripples?

A Google+ Ripples egy interaktív grafikát hoz létre megmutatva, pontosan hogyan terjed egy Google+ poszt a hálózaton keresztül. Az eléréséhez kattints a lenyíló menüre a poszt jobb felső sarkában és válaszd ki a „Ripples megtekintése” (View Ripples) opciót.

Google-Plus-Ripples-ESPN-View-Ripples

Itt láthatod, hogyan néz ki a Ripples egy ESPN poszt esetén:

Google-Plus-Ripples-ESPN-Post-1024x646

Mit jelent ez?

Az ESPN látható a diagram középpontjában, mert az ESPN az eredeti poszt „szerzője”. Minden belőle kifelé mutató nyíl az eredeti bejegyzés újbóli megosztását reprezentálja. A nevek és a kisebb körök, amelyekre ezek a nyilak mutatnak pedig azoknak a nevei, akik újraosztották a posztot.

Továbbá vannak nagyobb körök is, Aziz H és Tony Simons nevével. Az ő köreik azért nagyobbak, mert nekik nagyobb „relatív befolyásuk” (relative influence) van, vagyis az ESPN posztot tőlük osztották meg a többiek. Tony Simons tehát látta a bejegyzést, megosztotta, majd valaki, akinek ő szerepel a köreiben, látta a posztot és szintén megosztotta. Így Tony a bejegyzést egy nagyobb közönség elé helyezte.

A diagram mellett lévő jobb oldali oszlopban láthatsz mindenkit, aki megosztotta a posztot, valamint rá is közelíthetsz a körökre és nevekre a diagramban is. Illetve ha az egeredet egy név felett tartod, láthatod, hozzászólt-e a poszthoz, amikor megosztotta.

Google-Plus-Ripples-ESPN-Comment

Az interaktív grafika mellett a Google+ Ripples egy élő animációt is mutat arról, hogyan terjed egy bejegyzés a hálózatban. Ténylegesen láthatod, ahogyan idővel a megosztási folyamat kibontakozik.

Google-Plus-Ripples-Watch

Végül pedig a Google+ Ripples azonosítja a befolyással rendelkező személyeket, statisztikákat szolgáltat a posztokról, valamint jelzi, mely nyelveken osztották meg azokat.

Google-Plus-Ripples-Influencers

Amire fontos emlékezni: a Ripples megtekintése opció csak a nyilvános posztoknál lehetséges.

Tehát a Ripples csakis a nyilvános megosztásokat mutatja, a privátakat nem. Ha az ESPN  példáját újra megnézed, látható, hogy összesen 146 alkalommal osztották meg, de a Ripples csak a 74 nyilvános megosztást jelzi.

Valamint érdemes megjegyezni, hogy ha egy nyilvános posztnál a lenyíló menüben nem látod a „View Ripples” opciót, az azt jelenti, hogy senki sem osztotta még meg, így nem tudod megnézni a Ripples adatokat.

Mit tudsz csinálni a Google+ Ripples szolgáltatásával?

1. Azonosíthatod az első adaptálókat

Az élő animáció mutatja, ki és mikor osztotta meg a posztot, ezért azonosíthatod az első embereket, akik ezt megteszik és később akár a kirajzolódó mintát is figyelheted: kik azok, akik mindig a legkorábban osztják meg a tartalmadat, miután posztoltad? És kikkel állnak kapcsolatban?

2. Megnézheted, ki mit mond a tartalmadról

A Ripples megmutatja az emberek hozzászólásait a poszt megosztásakor, ezért nincs is ennél jobb módja annak, hogy lásd mit mondanak a tartalmaidról. Ha pozitív dolgokat mondanak rólad, miközben megosztják a posztodat, köszönd meg, szólj hozzá a megosztásaikhoz, +1 – eld őket.

3. Figyelheted, melyik tartalomnak a legjobb a fogadtatása

A Google+ Ripples segítségével láthatod, mely típusú posztokat osztják meg a leginkább, melyek kapnak a legpozitívabb hozzászólásokat, melyik mozgatja meg legjobban az embereket. Az így gyűjtött információkat később akár blog bejegyzésekhez, infografikákhoz is felhasználhatod.

4. Beteheted egy körbe azokat, akik megosztják a tartalmadat

Létrehozhatsz például egy „szószólók” kört specifikusan az ilyen emberek számára.

5. Használhatod az adatokat

A Ripples segítségével szórakoztató, interaktív módon gyűjtheted az adatokat és figyelheted hogyan fejlődnek a dolgaid, és el is felejtheted az unalmas spreadsheet vezetését.

Ripples és linkek

Bármely URL esetében is megnézheted a Ripples alakulását. Amikor egy posztnál a Ripples-t nézed, a jobb felső sarokban látod majd ezt is:

Google-Plus-Ripples-URL

Ha például egy Mashable cikk linkjét tesszük be, amely a Google+-on jelenlévő legjobb márkákról szól, ezt kapjuk:

Google-Plus-Ripples-Mashable

Így még több hasznos információt gyűjthetsz legalábbis akkor, ha az emberek megosztják az adott oldalt. Ugyanakkor folyamatosan bemenni Google+-ra és vissza, hogy begépeld vagy bemásold az adott oldal URL-jét, kicsit idegesítőnek hathat, ezért ajánlunk egy könyvjelző szolgáltatást, amelyet itt érthetsz el:

blindfiveyearold.com/ripples-bookmarklet

Ha ide mész, ezt beillesztheted a többi könyvjelződ közé és bármikor rákattinthatsz, ha meg akarod tekinteni a Ripples adatokat arra az oldalra vonatkozóan, ahol épp vagy.

Tehát nyomás, nézzétek meg a Google+ posztjaitokat!