A Google nemrég élessé vált Gmail frissítésével jelentősen változtatott azon, hogyan kezeli a tárolt képeket, valamint újraszabta az asztali kliens kezelőfelületét is, hogy az alapértelmezetten jelenítse meg a fotókat. Mindez elsődlegesen biztonsági okokból következett be, leginkább azért, hogy megvédjék a felhasználókat a széles körben terjedő vírusoktól – írja a MarketingLand.
Képek, mobil, megnyitások
Mint tudod, az emailek megnyitásai lekövethetőek az alapján, hogy a címzett a benne lévő képek megjelenítését választja-e vagy sem. Amikor egy rejtett pixel letöltésre kerül, az email nyitottként rögzül. És amikor alapértelmezetten elkezdték blokkolni a képeket, a megnyitási arány leesett. Most, hogy a Gmail átalakította a rendszert és alapértelmezetten megjelennek a képek, azt várjuk, hogy növekedni fog a megnyitott emailek aránya.
Továbbá egyre több és több emailt nyitnak meg mobil eszközön, tableten, mint asztali gépen vagy laptopon. Amikor egy email például a Gmailből vagy a Hotmailből a natív üzenetalkalmazásban a mobil eszközön kerül kezelésre, a képeket általában szintén alapértelmezetten megjelenítik. Így aztán, minél több email fut be a mobil eszközökre, annál több megnyitott üzenetet fogunk látni a jövőben.
Miért fontos ez?
Mindez egy kissé bonyolultabbá teszi az email marketingesek dolgát, amikor évről évre mérnék teljesítményüket. Kontrollcsoportos összehasonlítást végezni bármely email programbeli változás esetén fontosabb lesz, mint valaha – sokan több kreatív anyagot és ajánlatot futtatnak ugyanazon periódus alatt, amelyeket aztán össze tudnak hasonlítani. Amikor összeadod a mutatókat és értékelsz, figyelembe kell venned az emailek megnyitásának arányát is, hogy elkerüld a helytelen következtetéseket.
Ezen kívül az átkattintási arány (CTR) még kritikusabb mutatóvá válik az értékelésben, mint azelőtt. A megújult fókusznak erre kell összpontosítania: kattintásra ösztönözni a feliratkozókat, mind az éves kampányteljesítmény összevetéskor, mint az általános elköteleződés vizsgálatában.
Valamint azt is tartsd észben, hogy amint a megnyitások aránya nő, ha az átkattintásoké nem halad ugyanígy, kevesebb lesz az olyan feliratkozó, aki megnyitja az emailedet és kattint is. Ugyanezt tapasztalhatod egyszerűen bármilyen email szolgáltatás változása miatt is. Mindez csak újabb okot szolgáltat arra, hogy ellenőrizd a „call-to-action” felhívásaidat és a kreatív anyagaidat, hogy a feliratkozóid lássák a szolgáltatott értéket és legyen okuk kattintani.
Egy dizájner álma
Ha más email kliensek is követik a Gmail példáját a képek alapértelmezett megjelenítésének beállításával, végre valóra válhat a dizájnerek álma: nem kell többé küzdenünk a HTML szövegek használata ellen. Az email marketingesek olyan dizájnokat erőltettek ezidáig, amelyekben szerepelt HTML szöveg, mert ez a tartalom akkor is megjelenik, amikor a képek nem kerülnek betöltésre. Ugyanakkor, általánosságban véve, a dizájnerek ellenálltak, mert csak kevés betűtípus van, ami megjeleníthető HTML-ként a legtöbb feliratkozó számára; ráadásul az elérhető fontok általában a márka előírásoknak nem felelnek meg.
Az Old Navy alábbi példájában látható, hol jelenik meg a HTML szöveg, amikor blokkolva vannak a képek (balra) és miként mutat az email, amikor láthatóak (jobbra). Ha már nem lesz szükség a HTML szöveg megjelenítésére, talán küzdenünk sem kell tovább ebben a harcban.
Mindez azonban akkor történne így, ha a képek alapértelmezett megjelenítése működne a legtöbb email kliensben. Frissítő lenne ezt látni! Bárcsak kapnánk egy kis támogatást az email kódolási szabványok átalakításához is!