A New Yorker szerint egyszerű oka van: azért kék a Facebook, mert Mark Zuckerberg színtévesztő, legalábbis a piros és a zöld esetében. Ez azt jelenti, hogy a kék az a szín, amelyet Mark a legjobban lát. Ahogyan ő fogalmazott: „A kék a leggazdagabb szín számomra, a kék minden árnyalatát látom.” Nem túl tudományos, igaz? Nos, bár a Facebook ügyében nem erről van szó, sok nagyszerű példát lehet találni arra, hogyan befolyásolják a színek a vásárlási döntéseinket – írja a Buffer.
Elvégre a legtöbb embernek a vizuális érzékelése a legfejlettebb. Ezért aztán természetes, hogy amikor egy termék kipróbálásáról döntünk, 90 százalékban a színe alapján tesszük ezt.
Tehát hogyan hatnak ránk a színek és mi is a színek tudománya a marketingben? Lássunk néhány szórakoztató példát a legutóbbi kutatások alapján.
Felismered az online márkákat csak a színük alapján?
Itt van egy nagyszerű kísérlet, amelyek megmutatja, milyen erővel bírnak a színek. Ki tudjátok találni a gombok színei alapján, hogy melyik cégről van szó?
1. példa (könnyű)
2. példa (könnyű)
3. példa (közepes)
4. példa (nehéz)
Ezek a szuper példák March Hemeon YouTube dizájnertől származnak és jobban megmutatják a színek hatalmát, mint bármely tanulmány.
Ti hányat találtatok el? (A helyes válaszokat a poszt alján találjátok!)
Mielőtt azonban legörgettek a bejegyzés végére, mutatunk még egy infografikát a legnagyobb márkákról és az általuk használt színekről. Egyértelmű, hogy mindegyik cég valamilyen nagyon specifikus érzelmet igyekszik kiváltani:
Tehát ne felejtsétek el, hogy egy olyan apró dolog, mint a szín megváltoztatása egy terméken, teljesen átírhatja az eredményt.
Ti mit tapasztaltatok eddig a színek és a marketing kapcsolatában?
(A megoldások: 1. példa: Facebook; 2. példa: Google; 3.példa: Flickr; 4.példa: LinkedIn).