Az Apple új készülékeinek reklámfotóján mindig 9:41-et mutat az óra. Most kiderült, miért.
Még az is egyfajta marketingüzenetet hordoz, hogy hány órát mutat a kijelzőjén az iPhone – írja a The Atlantic.
Ennek a magyarázata évekkel ezelőttig nyúlik vissza, egészen 2007. januárjáig, amikor az Apple akkori vezére, Steve Jobs San Franciscóban a Macworld Conference & Expón színpadra lépett, pontban 9 órakor. Már 35 perce tartott a bemutatója, amikor Jobs úgy fogalmazott, hogy 2,5 éve ezt a napot várta. Az azóta elhunyt vezető akkor kifejtette, hogy időnként felbukkan egy-egy forradalmian új termék, ami „mindent megváltoztat. Aztán így folytatta a bejelentését: „ma az Apple újra feltalálja a telefont” – ekkora mutatta be ugyanis az iPhone első változatát.
A mögötte lévő kivetítőn felvillant az első iPhone. Ez volt 9:42-kor. Az ekkori kampányokban 9:42-t mutatott az iPhone-ok kijelzője.
A hagyomány pedig tovább folytatódott. Az új termékek bemutatóját rendre úgy szervezik, hogy az előadásnak körülbelül a 40. percénél mutassák be a készülékeket. És hogy a háttérben felvillanó termék fotóján pont annyit mutasson az óra, mint amikor ténylegesen megmutatják azt a közönségnek. Hát ezért látjuk az iPhone 6 hivatalos reklámképein rendre azt, hogy 9:41 van.