Ez eltarthat egy ideig, mivel a Metának meg kell küzdenie az EU digitális piacokról szóló törvényének (DMA) bővülő követelményeivel, amelynek célja, hogy megvédje a felhasználók adatait, miközben csökkenti a technológiai óriások monopólium jellegű magatartását.

A DMA kifejezetten az általa definiált „kapuőr” platformokat célozza meg, amelyek alapvetően olyan nagyvállalatok, amelyek túlméretezetten szabályozzák, hogy a felhasználók hogyan férhetnek hozzá az alkalmazásokhoz és más kapcsolódási folyamatokhoz. A törvény fő célja, hogy megakadályozza, hogy a Google és az Apple visszaéljenek piaci erejükkel saját termékeik prioritása érdekében, de vonatkozni fog a Metára is.

Ez további vizsgálatot igényelhet, amely megköveteli az uniós hatóságoktól, hogy döntsenek a folyamatról, és arról, hogy ez elfogadható-e a törvény szerint, miközben azt is felméri, hogy a két alkalmazás közötti adatmegosztás egyértelmű-e. (A Threadsbe Instagram-fiókkal lehet csak regisztrálni.)

Az uniós szabályozók egy sor új szabályt és adatvédelmi védelmet hoztak létre annak biztosítása érdekében, hogy a felhasználók nagyobb választási lehetőséggel rendelkezzenek az adataikhoz való hozzáférést illetően, és hogy a vállalatok hogyan irányítsák a digitális piacokat, biztosítva a méltányosságot és a versenyegyensúlyt, valamint a nagyobb felhasználói ellenőrzést.

A DMA egyébként csak egy a számos elem közül a folyamatokban, ugyanis van egy másik, a transzatlanti adatátvitellel, amelyről szintén tárgyalásokat folytatnak az Egyesült Államok és az EU szabályozói. 

Szóval a Threads jelenleg látszólag bizonytalan állapotba került, amíg az EU szabályozói fel nem mérik a platform teljes hatását, és azt, hogy az hogyan illeszkedik az új szabályokhoz. Nincs határozott időkeret arra vonatkozóan, hogy mennyi időbe telhet átlépni ezeket az akadályokat, és amíg nincs rálátásunk arra, hogy az uniós szabályozók hogyan látják a folyamatot és az új alkalmazás fejlesztését, nincs rálátásunk arra sem, hogy mennyi ideig tart, amíg az alkalmazás elérhető lesz az EU alkalmazásboltjaiban.

Forrás: Social Media Today