A legtöbb email marketing üzenet kiküldése reggelre van időzítve. A felhasználók és potenciális vevők többsége azonban nem szeret arra ébredni, hogy tele van az email postafiókja, ezért nem tesz mást, mint kitörli a munkához nem szükséges üzeneteket. Ha viszont este érkezik egy ilyen, nagyobb eséllyel marad is a helyén. Miért? Mert az emberek ilyenkor böngésznek a neten és foglalkoznak online vásárlással – írja a MarketingPilgrim.

A Retention Science szerint a vevők 65 százaléka délután és éjszaka vásárol a neten. Ezt 100 millió online tranzakció, 20 millió felhasználói profil és 100 email kampány vizsgálatával állapították meg. Ez aztán sok adat.

Azt is megfigyelték, néhány iparág-specifikus tényezőt félretéve, hogy a keddek és a péntekek a legjobb napok a vásárlók elérésére. A keddenként kiküldött promóciók 28, a péntekenként kiküldöttek 27 százalékos konverziós arányt mutattak.

time-is-going-1415573-m

A hétvégékre ez alig igaz – 3 százalék szombaton és 6 százalék vasárnap. Talán azért, mert ezeken a napokon az emberek többnyire offline vásárolnak.

Az időzítés kritikus az email marketingben, mert épp olyan könnyű – ha nem könnyebb – lomtárba dobni egy emailt, mint egy képeslapot, amit valaki postán kap. A történet azonban nem csak a hét bizonyos napjáról szól, az első és az azt követő kapcsolatfelvétel is fontos.

Jerry Jao, a Retention Science vezérigazgatója erről a következőket mondja: „Sok üzlet gondolja azt, hogy ha nem szólítják meg az ügyfeleiket és ’konvertálják’ őket 15 napon belül, akkor azoknak kevesebb esélye lesz visszatérő vevőkké válniuk – ez egy érdekes trend, amit látunk.”

A Retention Science azt is megfigyelte, hogy az email feliratkozási hírleveleken alapuló konverzió döntően a feliratkozási időszak első 14 napjában történik (89%). Az első és a harmadik napokon pedig a legmagasabb konverziós arányok észlelhetőek 23 és 11 százalékkal.

A kutatásból az is kiderül, hogy a kereskedőknek jobb elfelejteniük a kedvezményeket, ha tényleg fel akarják kelteni a vevők figyelmét: helyette ingyen kiszállítást kell adniuk. Az erre vonatkozó ajánlatok ugyanis .22 és 1,9 százalékos konverziós arányok között mozognak, kétszer nagyobb hatékonyságot mutatva, mint az árleszállítási ajánlatok, amelyek .1 és .8 százalék között.

Itt az idő közelebbről megnézni az email marketing beosztásodat!