A legjobb posztolási időpont megtalálása a közösségi médiában trükkös lehet, különösen, mivel minden hálózatnak megvan a maga közössége. Több módszer is van, amely segíthet eldönteni, mely időpontokat célozzuk meg, különösen a Twitteren: lássunk 4-et, amelyekkel indulhat a kísérletezés – írja a The Next Web.

1. Az adatvezérelt megközelítés

Ez a módszer lehet a leghatékonyabb annak meghatározására, mikor érdemes tweetelned. A közösségi médiabeli időzítést nehéz teljesen akkurátusan végezni, ezért mindenképpen kifizetődő, ha végzel pár kísérletet és figyelmet fordítasz az adatokra is, amelyek megmutatják, mikor a legfogékonyabb a közönséged.

Tesztelhetsz több különböző eszközzel is, de most a Buffer szolgáltatását fogjuk használni a példák bemutatására.

1. Válassz négy tesztelendő időpontot!

Természetesen annyit választasz ki, amennyit csak szeretnél, de ennél többet már nehéz lenne követni.

buffer-time

2. Időzíts mindegyikhez tweeteket!

Az adatok konzisztenciájának megtartása végett és anélkül, hogy őrületbe kergetnénk a követőinket ugyanazon tweet 4 alkalommal történő posztolásával (van, hogy ugyanazt a linket többször megosztjuk, de akkor figyelünk, hogy jobb legyen az elosztásuk), posztoljunk most egyszerű tweeteket egy címmel és egy linket minden esetben!

buffer-post

3. Vizsgáld meg a statisztikát az összehasonlításhoz!

Amint minden posztolva lett, nézzük meg a Buffer analitikáját és vessük össze a kattintások, a kedvencnek jelölések és a retweetek számát! Itt a posztok listája:

buffer-sched

És itt az analitika:

buffer-analytics

4. Folytasd a tesztelést!

A következőkben folytathatod a tesztelést a hét különböző napjain, beleértve a hétvégéket, hogy lásd, milyen hatással vannak az eredményekre!

Mostanában nagyobb elköteleződést tapasztaltunk a Twitter csatornán belüli képeivel, ezért érdemes lehet egy plusz kutatást végezni arról, hogy a képeket tartalmazó tweetek miként teljesítenek adott időpontokban és napokon.

5. Finomíts a megközelítéseden!

Amint megvannak a hasznos adatok, azokhoz mérten igazíthatsz a stratégiádon. Ha a Buffert használod, könnyen időzítheted a tweeteket, hogy a legjobb időpontokban kerüljenek publikálásra.

Ezután megismételheted a folyamatot bizonyos rendszerességgel, különösen, amint változnak a tartalmaid és több követőre teszel szert! Így biztos lehetsz benne, hogy mindig az optimális időpontokban tweetelsz.

2. Az eszközalapú megközelítés

Sok eszköz segíthet a legjobb tweetelési időpontok megtalálásában. Csak néhány példa:

tweriod

fw-start-1

  • és a már említett Buffer, ami így mutatja a követőid aktivitását:

fw-chart1

Megadhatod, hányszor szeretnél posztolni a követőidnek:

fw-buffer

Az aktivitást mutató grafikon is sokat elárul. A cikk szerzőjének követői ezek szerint éppen akkor aktívak, amikor Ő alszik 🙂

fw-chart

3. A kutatásalapú megközelítés

A Twitter egy népszerű hálózat a mobil felhasználók körében, akiket nehéz lehet lekötni még akkor is, ha már tudjuk, mikor érdemes posztolni. Lássunk néhány szemelvényt korábbi kutatásokból, amelyeket hasznosíthatsz:

Screen-Shot-2013-08-16-at-10.48.52-AM

  • Az Argyle Social szerint viszont hétköznapokon 14%-kal magasabb az elköteleződés, mint a hétvégéken.

Screen-Shot-2013-04-02-at-9.42.44-AM

timing-5pm

  • A bit.ly kutatása szerint, ha a kattintások optimalizálására hajtasz, délután 1 és 3 között érdemes tweetelni.

Screen-Shot-2013-04-02-at-9.43.28-AM

tweet-times

  • A Twitter saját felméréséből pedig az derült ki, a felhasználók 181%-kal nagyobb valószínűséggel használják a platformot munkába menet vagy onnan úton hazafelé.
  • Továbbá 119%-kal nagyobb valószínűséggel használják a Twittert iskola-és munkaidőben.

4. A „Mit csinálnak a profik?” megközelítés

Végül pedig tanulhatsz mások szokásaiból is, azaz próbálhatod követni a kedvenc marketingeseid aktivitását Twitteren.

Ha az üzletágad sikeres szakembereit követed itt, egyszerűen juthatsz használható ötlethez arról, milyen gyakran érdemes tweetelni és mely időpontokban generálnak nagyobb elköteleződést.

Guy Kawasaki egy jó példa, akinek vitatható Twitter  szokásai vannak, de tagadhatatlan, hogy működnek, tekintve masszív követői bázisát. Egyébként Ő is naponta többször posztolja ugyanazt a tartalmat és ennek egyik oka, hogy így tudja elérni a legjobban az eltérő időzónákban lévő követőit. Úgy találta, hogy ez növeli a tartalmai forgalmát különösen, ha ugyanazt a linket tweeteli több alkalommal:

„Az ismételt tweetek oka a forgalom és ezáltal a hirdetésértékesítés maximalizálása. Úgy találtam, hogy minden egyes tweet körülbelül ugyanannyi átkattintást kap. Miért akarnál 600 oldalmegtekintést kapni, ha 2400-at is lehet?”

Így a tartalmad posztolása akár 8 óra különbséggel, amint azt Guy is teszi, egy olyan kísérlet lehet, amit a saját Twitter fiókoddal is kipróbálhatsz.

Természetesen van egy nagy ellentmondás. Az általad figyelt profilok követői lehetnek teljesen mások is a Tieidhez képest, amely okból ez a megközelítés kevésbé számít hasznosnak. Ha viszont felfedezel átfedéseket a követői bázisokban, megpróbálhatod lemásolni a módszerüket, hogy megnézd, nálad működik-e.

Te hogyan azonosítod be a legjobb tweetelési időpontokat? Van olyan javaslatod, amiről itt nem írtunk?