Sok országban nem lehet 13 évnél fiatalabb gyerekek számára sem élelmiszert, sem üdítőt reklámozni. Most az Unilever úgy döntött, hogy ők 16 éven aluliak számára sem közösségi, sem hagyományos módon nem reklámozzák ezeket a termékeket. 

Azt ígérik, hogy semmilyen marketing vagy promóciós kampánnyal nem célozzák meg a 16 évnél fiatalabbakat, és hogy nem gyűjtik kiskorúak adatait. Sőt, kiskorú influenszerekkel sem dolgoznak, hogy népszerűsítsék az élelmiszer-márkáikat. Az új irányelv 2023 januárjában lép majd életbe. 

Angliában nagy port kavart az a törvénytervezet, mely szerint legkésőbb 2023 januárjától semmilyen olyan terméket nem lehet este 9 előtt reklámozni a tévében vagy digitális csatornákon, amelynek zsír-, cukor-, vagy sótartalma magas, és az Európai Unió is szigorúbb szabályozást léptetne életbe.

Forrás: ADweek