Bár itthon is egyre népszerűbb megünnepelni a Halloweent, azért még távol állunk az igazi őrülettől. A New York Post szerint az amerikai fiataloknak köszönhetően ugyanis mára már milliárdos üzlet lett az ijesztgetés. Nem csak a bulikon költenek sokat, hanem az előkészületekre, a dekorációkra, és gyakorlatilag mindenre szórják a pénzt, ami emlékezetesebbé teheti ezt az időszakot. Ráadásul a buli sem csak október 31-ére korlátozódik, hanem már korábbi hétvégéken elindulnak a felvonulások, házibulik és beöltözős partik. A cikk szerint a fiatalok többsége elismeri, hogy csak azért vett meg egy jelmezt vagy dekorációt, mert azt a közösségi oldalára szánja. 

Az nem meglepő, hogy a közösségi média jelentős szerepet játszik az emberek életében halloweenkor is, az viszont annál inkább, hogy nagyon sok fiú is szívesen költ ilyenkor kiegészítőkre, bevallásuk szerint csak azért, hogy tartalmat tudjanak megosztani valamelyik közösségi felületen. Az is kiderült, hogy a mai fiatalság már nem csak a szomszédok és ismerőseik dekorációjából és jelmezéből inspirálódik, hanem sokkal inkább a közösségi oldalon influenszerek és hírességek ötleteit lesik el. Vagyis szinte alapvetés lett, hogy az influenszereknek már sokkal korábban el kell kezdeni készülni látványosan a felületeiken halloweenre, mint az egyszerű halandóknak. 

Természetesen a közösségi oldalak is készültek, a Snapchat hat kifejezetten halloween témájú filtert mutatott be, de a Facebook messenger is készült kifejezetten ilyen filterekkel. Egyébként az derült ki, hogy nem lehet elég korán kezdeni az ünnepi készülődést, a Tumblr jelentése szerint szeptember végétől 221 százalékkal nőtt a #halloween használata a bejegyzésekben. 

Több nagyobb cég is sikeresen ráérzett a témára, és olyan posztokat tettek ki, amik a szokásosnál jóval nagyobb interakciót hozott nekik, ráadásul minden nagyobb erőfeszítés nélkül. 

  • A természetes kozmetikumokkal foglalkozó Lush például egy szépen manikűrözött kézre kent termék fekete-fehér fotójával vezette be a limitált szériás termékeit, sikerrel. 
  • A Wish nevű giga e-commerce oldal sima termékmegjelenítések helyett egy ünnepekre dekorált gyerekszobát mutatott be, az eredmény pedig egy hét alatt 3,3 ezer like lett.
  • A Bohoo nevű divatcég vicces mémmel lett sikeres.
  • A Disney 240 ezer reakciót kapott arra, hogy egy kicsit a kulisszák mögé kalauzolta a követőit.
  • A Hershey csokimárka házi barkács videókat készített, természetesen főszerepben a csokoládéval. 
  • Az Urban Decay nevű sminkmárka nem csak tutorial videókat készített, de arra kérte a követőit, hogy osszák meg, ők milyen sminket készítenek az ünnepre. 
  • A Food Network pedig hiába oszt meg rengeteg tortakészítési tippet, az egyszerű de látványos halloween dekorációs tortájuk tarolt a közösségi felületeiken.