Ha munkád során komolyan veszed a marketing- és PR tevékenységet, akkor biztosan elgondolkodtál már azon, melyik szín alkalmazásával lehetne leginkább kifejezni céged egyediségét, egyéniségét vagy filozófiáját (Ha ezt még nem tetted meg, akkor azt javasoljuk mindenképpen töprengj el rajta a jövőben)
A színek helyes alkalmazásával ugyanis rengeteg érzelmet fejezhetsz ki és éppen azoknak a felhasználóknak teheted vonzóvá a vállalkozásodat, akiket meg kívánsz célozni a termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal.
10 közkedvelt szín és jelentésük
Az alábbi felsorolásból megtudhatod, mely színek tartoznak a legkedveltebbek közé és milyen érzelmek kifejezésére használhatod fel őket:
- Piros: Szenvedély, veszély és melegség.
- Narancssárga: Innováció, modern gondolkodásmód, fiatalság és megközelíthetőség.
- Sárga: Barátság, derűsség, melegség és étvágygerjesztés.
- Zöld: Természet, etika, növekedés és frissesség.
- Kék: Professzionalizmus, nyugalom, siker.
- Lila: Méltóság, luxus és vagyonosság.
- Fekete: Szofisztikált gondolkodásmód, halál, vér és gazság.
- Fehér: Transzparencia, egyszerűség és ártatlanság.
- Barna: Férfiasság, praktikum és vidék.
- Rózsaszín: Nőiesség, móka és kacérkodás.
Ha kombinálni szeretnéd az egyes színeket, akkor nem szükséges kizárólag azok jelentése alapján döntened, hiszen a legfontosabb kritérium az, hogy figyelemfelkeltő legyen a marketinged. Merj vakmerő lenni, viszont ügyelj arra, hogy mindez a jó ízlés határain belül maradjon.
Korábban is megosztottunk már “színes” bejegyzéseket, olvasd el ezeket is:
- Színek hatása az online marketingben
- Reklám egy világról, ahol betiltották a színeket
- Az Instagram-filterek (színei) árulkodhat a depresszióról
Forrás: Social Media Today