A Facebook a napokban fedte fel, hogyan határozza meg, mely tartalom jelenik meg a felhasználók hírfolyamában és egyúttal bejelentette az alkalmazott algoritmus változásait is. Korábban a média és a Facebook felhasználók egyaránt kifogásolták, hogy nem látható, miként rangsorolja a közösségi háló a hírfolyam tartalmait. A cég most azt is megígérte, hogy a jövőbeni változásokról több információt árulnak majd el, hogy azok átláthatóak legyenek mindenki számára, valamint egy blog sorozatot is indítottak „News Feed FYI” címen -, amely ehhez csatornaként fog szolgálni – összegzi a PracticalEcommerce.com.

A hírfolyam változásairól röviden

Két fontos változás történt a hírfolyammal kapcsolatban:

  • Az adatok azt mutatják, hogy az emberek a hírfolyamban látható sztorik 57 százalékát olvassák el, de nem görgetnek le eléggé a maradék 43 százalékhoz. A mostani frissítéssel utóbbiak, azaz az organikus sztorik újra megjelenhetnek a hírfolyam tetején, ha továbbra is sok lájkot és hozzászólást kapnak. A tesztek szerint ez az átalakítás 70 százalékkal növelte az elolvasott sztorik számát.
  • A másik változás, hogy követik majd a felhasználó legutóbbi interakcióit. Például, ha lájkol egy posztot a hírfolyamban, az algoritmus átnézi az 50 legutolsó interakcióját – lájkokat, kommenteket és megosztásokat – és ezt az információt használja fel arra, hogy rangsorolja a posztokat és így még több tartalmat mutasson az adott személytől vagy oldaltól.

facebook_algorithm

Mit jelent ez az üzletek számára?

Ezek a frissítések pozitív hatást gyakorolhatnak arra, ahogyan a felhasználók interakcióba lépnek az üzleti oldalak posztjaival.

Azok a bejegyzések, amelyeket egyébként a felhasználók figyelmen kívül hagytak volna, most a hírfolyam tetejére kerülnek és növelik annak esélyét, hogy elolvasásra kerüljenek. Ez azt is jelenti, hogy a Facebook posztok szavatossági ideje meghosszabbodhat akár két órával is.

Ugyanakkor csak azokra igaz ez, amelyek megfelelő számú lájkot, hozzászólást és megosztást érnek el. Ez megköveteli, hogy az üzletek a lehető legrelevánsabb és leginkább elköteleződésre ösztönző tartalmakat publikálják.

Néhány javaslat a tartalmad minőségének javítására:

1. Posztolj naponta többször!

A Badgy nevű közösségi értékesítéssel foglalkozó cég egyik blog bejegyzésében azt írta, hogy mivel az új történetek nagyobb valószínűséggel bukkannak fel, annak az esélye, hogy újra megjelenjenek, elég kicsi. Ez azt jelenti, hogy több posztot kell időzítened egy napra.

2. Nézd meg az „Insights” adatokat, hogy meghatározd az optimális posztolási időpontokat!

A Facebook nemrég indította el az Insights új verzióját, amely lehetővé teszi az üzleteknek, hogy összehasonlítsák a posztoknál a „reach” (elérés) és az „engagement” (elköteleződés) értékeket az időpontokkal, amikor publikálva lettek. Ezzel a tudással optimalizálni tudod a posztolási tevékenységedet úgy, hogy a legtöbb aktivitást érd el!

3. Használj fotókat és videókat!

A Facebook márciusban frissítette az algoritmusát, amely arra fókuszált, hogy hangsúlyozza vizuális megjelenését. A HubSpot szerint a fotók 53 százalékkal több lájkot érnek el az átlagos posztoknál, így logikus, hogy olyan média formátumokat kell használnod, mint a fotók és a videók.

4. Vásárolj Facebook hirdetéseket!

Használj promotált posztokat és szponzorált sztorikat, hogy még inkább megmutasd a tartalmadat és növeld a lájkok, hozzászólások és megosztások számát!

5. Indíts versenyeket és különleges ajánlatokat!

Ösztönözz elköteleződésre versenyek, promóciók és különleges ajánlatok használatával! Az olyan harmadik feles szolgáltatók, mint a North Social vagy az Offerpop, ezt igazán könnyűvé teszik. A Facebooknak is megvan saját, Offers nevű programja, amelyet közvetlenül az idővonalról lehet elindítani.

Összegzés

A Facebook célja a hírfolyammal, hogy a legrelevánsabb sztorikat mutassa meg a felhasználóknak, amelyeket látni akarnak különböző oldalaktól, az ismerőseiktől és az általuk követett emberektől.  A napokban bejelentett frissítés egy újabb lépés a jó irányba, de egy olyan, amely megköveteli az üzletektől, hogy releváns és időszerű tartalmakat állítsanak elő.