A márkák és influenszerek közötti együttműködések sikere több tényezőn is múlik, ezekről készült tanulmány 400 véleményformáló bevonásával. Még mindig hatékonyak, és előszeretettel hirdetnek a márkák influenszerekkel, de egyre több hirdető nyilatkozik úgy, hogy az ő márkája elveszik a többi hirdetés között, és a követőknek sem annyira izgalmas már, hogy a kedvencük egy hirdetési magazinná vált, aki hetente váltogatja a kedvenc termékeit. 

A Social Media Today 400, közepesen ismert influenszert kérdezett meg, akiknek a követői száma tízezer és százezer között van. Azért választották ezt a csoportot, mert ők jóval olcsóbbak, mint a jóval ismertebb influenszerek, viszont a kevesebb követő általában elkötelezettebb is. A többségüknél 250-450 dollár azaz olyan százezer forint körüli nagyságrendbe kerül egy blogposzt, amit megosztanak a közösségi oldalakon is. Sokan elfelejtik, hogy ez a fajta együttműködés azért a legsikeresebb, mert a Google keresője még évek múltán is a keresési találatok között hozza a blogposztot, míg egy közösségi oldalas bejegyzés lehet, hogy több lájkot kap, de nagyon gyorsan lepörög. A kettő együtt működik a legjobban a tanulmányok szerint. 

A termék nem elég

A megkérdezett influenszerek majdnem 100 százaléka azt mondta, hogy fontos neki a pénzbeli juttatás, nem elég ha csak a terméket kapja meg. A termékért cserébe csak akkor posztolnak, ha az egy meglehetősen drága darab. Azt is elmondták, hogy nem szeretnek átalánydíjban gondolkozni, a legjobb ha posztonként egyeznek meg az árról. 

Kell a megfelelő hashtag

Az is kiderült, hogy sok márka kéri arra az influenszereket, hogy ne használják, a kötelező hashtageket, ha reklámról van szó. Azt mondják, hogy ezzel a poszt hihetősége sérül, ezzel pedig olyan helyzetbe kényszerítik az influenszereket, amit méltatlannak és veszélyesnek tartanak. Ugyanakkor abban a szakemberek is egyetértenek, hogy nem csak az influenszerre, de a márkára is nagyon rossz fényt vet egy olyan botrány, amikor valakire bírságot szabnak ki, mert nem jelölte, hogy szponzorált tartalmat tett ki az oldalára. 

A megkérdezett influenszerek 95 százaléka azt mondja, hogy a követők annak ellenére is megbíznak az ajánlásaikban, hogy ott szerepel a reklám kiterjesztés.