Az elmúlt években a márkakampányok megkerülhetetlen közösségi médiacsatornájává nőtte ki magát az Instagram, ahova egyre több ember fordul inspirációért vagy közvetlen vásárlási lehetőséget keresve. Sok márkának az Instagram kulcsfontosságú, de mégsem tudják maximalizálni a benne rejlő lehetőségeket, és hogy hogyan lehet kitűnni a többi kampány közül. Nemrég interjút adott Emily Reid, az Instagram kisvállalkozásoknak szóló részlegének marketing vezetője, ahol pont ezekről a mindenkit foglalkoztató kérdésekről beszélt.
Elmondta, hogy az alkalmazáson belül a különböző felületeken, különböző módokon lehet elérni a közönséget, ezt pedig érdemes kihasználni, és sokat kísérletezni, hogy megtalálják a márkák a megfelelő arányokat.
Szerinte a Reels segítségével rövid, szórakoztató videókat lehet készíteni, amik növelhetik annak esélyét, hogy a márkát felfedezzék azok, akik eddig még nem kezdték el követni. A Story segítségével különféle módon léphet kapcsolatba a közönségével, kezdve a színfalak mögötti klipek bemutatásától a szavazásig, és érdemes is kapcsolatba lépni a felhasználókkal például élőzésekkel, hogy jobban megértsék az igényeiket, és hogy mit szeretnének látni.
Arról is beszélt, hogy egyszerűsítették a kisvállalkozások számára, hogyan tudnak hirdetni a Promote-funkcióval, és hogyan tudja egy olyan vállalkozás is gyorsan és egyszerűen kiemelni magát, amelynek se tapasztalata, se hatalmas büdzséje nincs.
Azt javasolja, hogy a hirdetések készítésekor próbáljanak a márkák alkotóként gondolkodni – legyenek kísérletezőek, és merítsenek ihletet a platformon felkapott tartalomból és hatásokból.
Hogy hogyan lehet sikeres valaki, arra néhány példát is említett, kezdve a @halfdays márkával, amit egy olyan síelő indított, akinek elege lett abból, hogy a női síruhák lényege, hogy a férfi síruháknál kisebbek, és rózsaszínek vagy virágmintásak, vagy az @ultraviolet.nyc , amire az Instagram nélkül nem találtak volna rá az emberek.
Forrás: Social Media Today