Elon Musk tulajdonában lévő közösségi média platform, az X beperelte az Unilever, a Mars és a CVS cégeket, valamint egy sor más hirdetőt, azzal vádolva őket, hogy egy „masszív hirdetői bojkott” keretében megfosztották a vállalatot milliárdok dolláros bevételtől, és ezzel megsértették az antitrust törvényeket. Az X kedden nyújtotta be a keresetet a texasi szövetségi bíróságon.
A perben az X azt állítja, hogy a hirdetők egy csoportja, köztük a Global Alliance for Responsible Media nevű szövetség összehangolt erőfeszítéseket tett azért, hogy felfüggesszék a hirdetéseket az X-en, miután Musk 2022 végén megvásárolta a platformot és átalakította annak személyzetét és irányelveit.
A per felhívja a figyelmet a közösségi média platformok és a hirdetők közötti összetett kapcsolatra, és arra, hogy milyen mértékben képesek a hirdetők befolyásolni a platformok működését. A per során valószínűleg részletesen megvizsgálják, hogy az antitrust törvények hogyan alkalmazhatók a digitális piacokon, és hogy milyen mértékben kell-e módosítani ezeket a törvényeket a változó piaci körülményekhez. Mindez rávilágít arra is, hogy milyen fontos szerepet játszik a tartalommoderáció a közösségi média platformok működésében, és hogy a hirdetők milyen elvárásokkal lépnek fel a platformokkal szemben a tartalommoderáció tekintetében.
A per kimenetele még bizonytalan, és hosszú időbe telhet, mire bíróság elé kerül. Az ügy azonban jelentős hatással lehet a közösségi média iparágára és a hirdetési piacra.
Forrás: Social Media Today