Ha a Facebookot arra használod, hogy vállalati szóvivő módjára eladd termékeidet, ez a megközelítés valószínűleg nem sok hasznot hoz a márkád számára. Az unalmas, csupán szöveges tartalom nem csak azt akadályozza meg, hogy megkülönböztessenek vetélytársaidtól, de a feléd való elköteleződést is tönkre teszi. A Simply Measured felmérése szerint a vidókat és fotókat megosztó márkák 65 százalékos növekedést tapasztalnak lájkok, kommentek és megosztások esetén – írja a Business2Community.

Amint azt előbb-utóbb minden Facebookon is jelenlévő üzlet megtapasztalja, ez nem a megfelelő hely a kemény értékesítésre. Kezdj el inkább szórakozni és használj vizuális tartalmat, hogy a lehető legjobb fényben tüntesd fel márkád profilját:

1. Hagyd, hogy a rajongóid fejezzék be a posztjaidat!

A rajongók imádják a „egészítsd ki a mondatot” típusú posztokat, ezért látunk egyre többet belőlük a hírfolyamban. A kutatások kimutatták, hogy ezek a Facebook posztok tipikusan 900 százalékkal magasabb elköteleződést váltanak ki, mint az egyéb bejegyzések. Posztolj olyat, ami megragadja a tekintetet, együttműködésre ösztönöz és figyeld, hogyan osztják meg gondolataikat a rajongóid!

Starbucks-for-Wittent

2. Ösztönözd a rajongóidat!

Néha a legjobb módszer az elköteleződés javítására, ha egy kis hozzájárulást kérsz. A BuddyMedia kiderítette, hogy a posztolás során a leghatékonyabb kifejezések a „lájk” (like), „mondjátok el” (tell us), a „komment” (comment) vagy a „poszt” (post).

Macys

3. Utalj aktuális eseményekre!

A „newsjacking” során felhívhatod a figyelmet a saját termékedre vagy szolgáltatásodra, miközben az aktuális hírekre és eseményekre utalsz. Az alábbi remek példa a Charmintól az Oscar előtti zsongáshoz járul hozzá, ráadásul egyszerre humoros és reflektál a márka személyiségére is.

Charmin

4. Mutasd meg az embereidet!

A Facebook rajongóid tudják, mikor használsz stock fotókat ahelyett, hogy megmutatnád, valójában kik dolgoznak neked. Ezekről a mesterséges fotókról már az is kiderült, hogy 95 százalékkal kevésbé hatékonyak a weboldalra látogatók számára, mint az igazi munkatársakról készített képek. Az átlagfogyasztó elég okos ahhoz, hogy lássa a különbséget, a hamis képek használata pedig álnok dolog. Ha reflektorfénybe helyezed a csapatodat, megmutathatod azoknak, hogy mi zajlik a függöny mögött, akik lehetővé teszik a céged termékeinek vagy szolgáltatásainak létét. Az sem baj, ha kicsit bolondosak a képek.

Focus-is-social-media

5. Gondozd a tartalmat!

A tartalomgondozási stratégiád nem akkor lesz sikeres, ha mindent posztolsz, ami az alkalmazottaidnak megtetszett az interneten, hanem akkor, ha egyszerűen csak értékes és releváns tartalmat osztasz meg. Ha például a rajongói bázisod helybéli és a héten nagyon hideg időjárással kell megküzdeni, a Facebook rajongóidnak valószínűleg tetszeni fog, ha arról hallanak, milyen levest készítettek a kollégák.

Thermador

6. Mutasd meg a rajongóidat!

Néha azzal válthatod ki a legnagyobb elköteleződést a márkád iránt, ha hagyod, hogy a rajongóid beszéljenek helyetted. Az általuk generált tartalom, legyen az egy Instagram kép vagy egy mém, az egyik legkedvesebb bók, amit a céged kaphat. Viszonozd a lépést azzal, hogy őket helyezed a reflektorfénybe. A Post Advertising szerint „a jó felhasználó generálta tartalomnak nem egy vákuumban kell léteznie… színt és hitelességet ad a márka marketingjéhez.” Oszd meg a rajongók képeit, ahogy az alábbi példa is mutatja, és akár ajánlj fel díjakat versenyek keretében:

Duke-baby

A közösségi média drasztikusan megváltoztatta azt, ahogyan a márkák és a fogyasztók interakcióba lépnek egymással. A valós idejű publikálás lehetővé tesz egy olyan fajta megszokást, ami az internet előtt egyszerűen nem létezett. A te dolgod, hogy meghatározd, hogyan használod a Facebookot üzleti céljaidra, miközben jól is szórakozol. Használd ki a tényt, hogy a Facebook egy kétoldalú dialógust lehetővé tevő eszköz, amellyel a céged márkájának teljes profilját megmutathatod – és figyelheted az elköteleződés növekedését.

Ti milyen sikereket értetek már el Facebook oldalatokon? És milyen nehézségekbe ütköztetek?