A pletykák szerint a Snapchat ismét nagy dobásra készül, hogy még népszerűbb legyen a hirdetők körében. A pletykák szerint a social media-óriás egy olyan, Snap Audience Match elnevezésű belső alkalmazáson dolgozik, melynek segítségével ügyfeleik az általuk ismert e-mail fiókokat és telefon ID-kat névtelenül szinkronizálhatnák a Snapchat felhasználóinak adataival, így az appon is megtalálva ügyfeleiket. Ezen felül a Snapchat azt is lehetővé tenné a márkák számára, hogy a felhasználókat érdeklődésük szerinti csoportosításban is lássák.
A belső szolgáltatással a hirdetők sokkal jobba tudnák targetálni tartalmaikat és hirdetéseiket célközönségük felé. Ha egy tini például leginkább divattal kapcsolatos tartalmakat néz Snapchaten, kár neki édességeket reklámozni, ám a divatcégek számára értékes felhasználó lehet. A belső újítással a divatcég így nem csak már meglévő követőit találná meg, hogy Snapchaten is bombázza hirdetéseivel, de új közönségre is lelne.
Persze a megtekintett tartalom szélesebb körben is felhasználható. Ha egy felhasználó főzős tartalmakat néz, például Tasty-féle videókat, egy édességes foglalkozó cégnek is érdekes alany lehet, a hirdetések pedig ismerősienk Stories-folyamába is elhelyezhetők.
De más felhasználói szokások is felhasználhatóak lehetnek. Ha egy felhasználó például felhasználja egy cég átmeneti lencséjét, a cég hirdetései később is érdekesek lehetnek számára – de ha nem is, mindenképpen szembe fognak vele jönni
A Snapchat egyelőre nem kommentálta a pletykákat, ami érthető is, miután korábban kijelentette, hogy a célzott hirdetések tolakodónak, sőt, félelmetesnek tartja. Mikor az ilyen jellegú hirdetéseket kezdett el haszálni a Facebook, az Instagram és a Twitter, többe aggódtak a személyi adatok miatt. Ám ez nem akadályozta meg a hirdetések használatát a social media-óriásoknak, ahogy valószínűleg a Snapchatet sem fogja.
Az óriási bevételekkel számoló Snapchat egyelőre nem sok részesedésnek örülhet a közösségi média világából – ám ez hamarosanmegváltozhat, ha a pletykák igazak.
Forrás: Adweek