A tőzsdén nem mint közösségi hálózat, hanem közösségi technológiai cégként szerepel majd, vagyis social networking helyett social technology a vállalat profilja.
Tavaly ősszel a vállalat, amit addig mindenki csak Facebookként ismert, nevet váltott és Meta néven folytatja. Ezzel együtt változott a logó is, új arculatot kaptak, de úgy tűnik, ez még nem volt elég.
A névváltás érthető volt, a Facebook már jóval túlmutatott magán az alkalmazáson, elég csak arra gondolni, hogy önmagában a hozzájuk tartozó Instagram vagy WhatsApp is mekkora márka. Akkor a váltás magyarázatához hozzá jött még az is, hogy metaverzumban gondolkodnak, innen az új név is. Azonban egyéb változásokat is terveznek, hiszen a terv az, hogy sokkal többet jelentsen a Meta, minthogy ők a közösségi média alappillérei. A cég nevének megváltoztatása azonban nem volt elég ahhoz, hogy minden befektető örömmel és megnyugvással gondoljon Mark Zuckerberg elképzelésére. Türelmük már csak amiatt is fogy, mert nagy az “ellenszél” (versenytársak, szabályozó hatóságok és a világjárvány sújtotta gazdaság), és csökkennek a bevételek valamint a felhasználók.
A metaverzumhoz, valamint a kiterjesztett és virtuális valósághoz szükséges tartalom fejlesztése, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy ezt megtapasztalhassák, jelenleg dollármilliárdokba kerül a vállalatnak, és a lehetséges megtérülés még évek múlva várható. Hogy az új tőzsdei jelölés ezen mennyit segít, azt egyelőre nem tudni, de talán jelezheti a befektetőknek, hogy szimpla közösségi oldalként gondoljanak a Metára, hanem annál sokkal többre számíthatnak.
Forrás: The Verge