Van egy olyan mondás, miszerint a rossz PR is PR, amivel egyet is értenek a popsztárok vagy a celebek, a nagy hirdetők viszont nem igazán osztják ezt a véleményt. Miután a negatív hírek és a megosztó bejegyzések is elérték a közösségi oldalakat, egyre több márka gondolja úgy, hogy valamit tennie kell.
Nem állítják a szakemberek sem, hogy az egész bojkott nem arról szó, hogy valóban nem szeretnék gyűlöletkeltő üzenetek mellett látni a hirdetésüket, csak azt mondják, hogy nem biztos, hogy valóban csak és kizárólag a polgárjogi mozgalom melletti kiállás miatt döntöttek így.
A bojkottban résztvevő Unilever vagy Coca-Cola, és számos nagy cég valóban nagy hirdető, de például a Netpop Research elemzője szerint a nemes cselekedetet valamelyest árnyalja, hogy ezek a nagy hirdetők mindig is odafigyeltek arra, hogy a reklámjaik milyen környezetben jelennek meg. Nem véletlen, hogy nem látunk nagy hirdetőket lájkvadász oldalon, kamu gyanús oldalakon, vagy olyan portáloknál, aminek lehet nagy az elérése, de rossz a társadalmi megítélésük. Most hasonló helyzet állt elő a közösségi médiában is, főleg a Facebook az, amiről naponta jönnek újabb aggasztó hírek, hogyan manipulál, vagy hogy él vissza az adatokkal, ráadásként ott vannak a gyűlölettartalmak, amik ellen szintén nem tudnak hatékonyan fellépni. Ez a kettő pedig már így is elég lökést jelent több márkának, hogy ne akarja ilyen környezetben látni a hirdetését.
A másik tényező az, hogy a személyre szabható, jól targetált hirdetések, amik ellen sokan tiltakoznak, pont a legnagyobb értéket jelentik ezeknek a márkáknak, ugyanakkor a jól bejáratott nevek, mint mondjuk a Coca-Cola, vagy a Hershey Amerikában nincs feltétlenül rászorulva a közösségi hirdetésekre, anélkül is nagy az organikus elérésük.
Hogy meddig lesz bojkott, az majd kiderül, a legtöbb nagy márka nem zárta be teljesen az ajtót maga után, legtöbben kivárnak, de lehet, hogy pont ezzel egy teljesen újszerű megközelítést érnek el a Facebooknál, vagy eddig nem látott módon, alapjaiban újul meg az egész közösségi média hirdetési piac és lehetőségek.
Forrás: Forbes