Néhány nap alatt több mint 26 millió felhasználónak lett szivárványos a profilfotója.
Még a múlt héten legalizálták Amerikában a melegházasságot, ezt pedig a Facebook egy olyan alkalmazással ünnepelte meg, amely szivárványos szűrőt tett a profilképekre. Az alkalmazás annyira népszerű volt, hogy több mint 26 millióan ilyen képekre cserélték le a profilfotójukat, köztük olyan hírességek, mint Leonardo DiCaprio, Anne Hathaway, Arnold Schwarzenegger, vagy Mark Zuckerberg. A közösségi oldal közlése szerint ezekre a fotókra mintegy félmilliárd komment és lájk érkezett – írja a Mashable.
A lap azt írja, hogy ez az adatmennyiség kellően jelentős ahhoz, hogy a Facebook ezeket nyomon kövesse és adatokat gyűjtsenek a felhasználói aktivitásokról. Míg az adatgyűjtést sosem tagadták, a Facebook azt közölte, ezek alapján nem fogják célozni a hirdetéseket.
„Ez nem egy kísérlet vagy vizsgálat volt, csupán egy olyan eszköz, ami lehetővé tette, hogy a felhasználók kifejezzék a támogatásukat az LMBTQ közösség felé a Facebookon” – nyilatkozta a lapnak a cég szóvivője, és hozzátette, hogy nem fogják a célzott hirdetésekhez használni az adatokat.
A cég azt is mondta, hogy a szivárványos filter ötlete két gyakornok fejéből pattant ki.