Az ausztrál kormány azt szeretné, hogy a nagy tech cégek fizessenek azoknak a tartalomszolgáltatóknak, akiknek a híreit és bejegyzéseit átveszik. Ezt azzal magyarázzák, hogy a közösségi oldalak miatt a tartalomfogyasztási és ezzel együtt a hirdetési szokások megváltoztak. A gyakorlatban ez alatt azt kell érteni, hogy az emberek jelentős része már nem megy fel a híroldalakra, hanem a közösségi médiában felbukkanó bejegyzésekről kattint a hírekre. Ezzel együtt a hirdetők is inkább a közösségi oldalakon hirdetnek, ami súlyos bevételkiesést jelent a médiumoknak. Vagyis a tartalmat előállítják a szerkesztőségek, a felhasználók pedig ezeket a tartalmakat keresik ugyan, de a nagy tech cégek fölözik le a hirdetési bevételeket. Ezért szeretné elérni az ausztrál kormány, hogy a nagy tech cégek fizessenek, vagy egyezzenek meg a médiafelületekkel.
A Facebook és a Google is válaszlépéseket tervez, utóbbi belengette, hogy elérhetetlenné teszi az országban a keresőalkalmazását, a Facebook pedig már be is jelentette, hogy korlátozza a hírek megosztását és elérhetőségét. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a médiavállalkozások nem tudnak majd híreket és cikkeket posztolni az oldalra, és a felhasználók sem tudnak megosztani hír jellegű bejegyzéseket. Sem ausztrálokat, sem nemzetközi híreket.
Közben már érkeznek az első hírek arról, hogyan is működik mindez a gyakorlatban, például hogy több tucat jótékonysági szervezet is a korlátozások áldozata lett, sőt a saját oldalukat is sikerült ebbe a kategóriába tenni, valamint kormányzati oldalakat. Azok a felhasználók, akik híreket szeretnének megosztani, csak egy jelzést kapnak arról, hogy hiba történt, aminek elhárításán dolgoznak, de egy szó sem esik a facebook és az ausztrál kormány harcáról.
Forrás: Gizmodo