A közösségi média nem mindig annyira spontán és kiszámíthatatlan, mint ahogyan azt sokan hiszik. A TikTok meg pláne. A közösségi oldal, aminek alapvetése a zene, ahol emberek koreográfiákat találnak ki dalokra, amiket aztán mások megtanulnak, eltáncolnak, és közben ezerszer megnézik, tökéletes platform arra, hogy az előadók dalai szinte észrevétlenül váljanak slágerré. 

A Bloomberg most lerántotta a leplet arról, hogy ez általában nem a véletlen, sokkal inkább jól előkészített, megtervezett és átgondolt marketing stratégia eredménye. Alex Zhu indította el a Musical.ly alkalmazást, amiből aztán TikTok lett. Az egész ötlet egy vonatút  során fogalmazódott meg benne a Szilícium-völgyben, ahol lenyűgözte, hogy az amerikai fiatalok zenét hallgatnak, miközben a telefonjukkal videókat készítenek, és úgy gondolta, miért ne lehetne egyszerre mindkettőt? A célja az volt, hogy a zeneipar részévé váljon, most pedig ott tart, hogy az algoritmusok, elemzések és adatok alapján pontosan meg tudják mondani, hogyan lehet egy dalból virális tartalom, de aktívan kommunikálnak a legnépszerűbb tartalomelőállítókkal, és a hirdetőkkel is, aminek az eredménye, hogy egyre több és egyre sikeresebbek az együttműködések, és mindenki elégedett. Vagyis a nagy amerikai tech vállalatokkal ellentétben a TikTok aktívan alakítja a trendeket, és eldönti mi pörög az oldalán. 

Megan Thee Stallion idén nyert Grammy-t, népszerűsége leginkább a TikToknak köszönhető. A kiadója a lemez másik dalával szeretett volna sikereket elérni, de az előbb már említett aktív kommunikáció eredményeképpen megfogadták a TikTok tanácsát, akik azt javasolták, hogy öt dalt tegyenek fel, és nézzék meg melyik teljesít a legjobban. Így derült ki, hogy inkább a Savage című dal tetszik jobban a felhasználóknak. Aztán hagyták egy kicsit magától terjedni, majd bekerült a TikTok ajánlatai közé. Közben elindította a kiadó a SavageDance kihívást, és a legmenőbb tiktokereknek fiztetett, hogy szálljanak be, és attól kezdve nem volt megállás. A dal pedig annyira népszerű lett, hogy már a Grammy-bizottsága is kénytelen volt elismerni. 

Forrás: Bloomberg