Bár a szöveges tartalom nagyon fontos, egy kép még mindig felér ezer szóval. A FastCompany tanulmánya szerint a közösségi média felhasználók 44 százaléka hajlamosabb elköteleződni olyan cégek felé, amelyek vizuális tartalmat posztolnak. A Business2Community ezért összeírt egy listát arról, melyek a gyakori hibák, amelyek elrontják egy Facebook üzleti oldal megjelenését.

1. Nem használod ki a borítókép előnyét

Az első benyomás a közösségi médiában is fontos, a borítókép pedig remek lehetőség arra, hogy a céged pozitív hatást keltsen. Egy korábbi tanulmány alkalmával kiderítették, hogy az átlag felhasználók a legtöbb időt a borítókép nézegetésével töltik. Sokféleképpen lehet jól borítóképet választani, a Gap az egyik példa rá:

gap-facebook

2. Nem használsz vizuális tartalmat

A képek kétszer hatékonyabban működnek az elkötelezettség kiépítésében, mint a szöveges tartalmak, ezért utóbbiak kizárólagos alkalmazása minden, csak nem racionális döntés. Vessetek egy pillantást az alábbi helyes példára:

visual-content

3. Nem emelsz ki posztokat

A Facebook üzleti oldalaknak megvan a lehetősége arra, hogy a „Rögzítés felül” opcióval legjobb posztjaikat hírfolyamuk tetejére tegyék. Az adott bejegyzés ezután 7 napon keresztül lesz látható ezen az „előkelő” helyen. A másik lehetőség, hogy kiemeld a posztokat, ha a csillag ikonra kattintasz, amelyek ekkor a teljes oldal szélességében fognak megjelenni. Az alábbi példa egy rögzített posztra:

pinned-post

4. Nem rendezed az alkalmazásaidat

Borítóképed alatt alkalmazásaid sorakoznak és a már említett kutatás szerint ezek kapják a sorban másodikként a legnagyobb figyelmet. Jelenleg több mint 3000 opció elérhető a cégek számára, amelyek tartalmazzák fotók, videók, események megjelenítését. Egyedi beépíthető alkalmazások is rendelkezésre állnak. Találd ki, a te márkád számára mi a legfontosabb és figyelj arra, hogy az applikációk ennek megfelelő sorrendben legyenek láthatóak.  A Red Bull például ebben igen hatékony:

red-bull-fbook

5. Stock fotókat használsz

A vásárolt képek modellje a közösségi médiában nem működik túl jól. A Marketing Experiments kutatása szerint a fogyasztók ügyesen azonosítani tudják az irreleváns vizuális tartalmakat. Tehát ne légy unalmas, ne legyél mesterkélt és ne próbáld online vásárolt képekkel megmutatni a márkád profilját! Itt egy példa arra, hogyan ne közelítsd meg a közösség média marketinget:

stock-photo

6. Nem használod a rajongók generálta tartalmat

Nem sok jobb módja van a rajongói hűség megtartásának, mint az, ha megmutatod kik is a követőid és arra ösztönzöd őket, hogy a márkáddal kapcsolatos tartalmat állítsanak elő. Mutasd meg, kiknek köszönheted az üzleted népszerűségét azzal, hogy egy kicsit őket is reflektorfénybe helyezed. Ezt mutatja az alább poszt is:

fan-generated-content

A tanulság: ha márkád kommunikációja és tartalmaid autentikusak és birtokában vagy a legjobb gyakorlatoknak („best practices”), az elkötelezettségi rátáid egészen biztosan növekedni fognak.

Ti hogyan bírtok a Facebook oldalaitok menedzsmentjével? Mit adnátok még hozzá a listához?