A norvég adatvédelmi hatóság elrendelte a Metánál, a Facebook és az Instagram anyavállalatánál, hogy ne jelenítsen meg Norvégiában a felhasználóknak online tevékenységük és becsült tartózkodási helyük alapján személyre szabott hirdetéseket. A tilalom augusztustól lép életbe.

A Meta hirdetési gyakorlata a Facebookon és az Instagramon jelenleg „nagyon privát és érzékeny személyes adatok feldolgozását foglalja magában rendkívül átláthatatlan és tolakodó megfigyelési és profilalkotási műveletek révén” – írta a norvég Datatilsynet ügynökség.

Az úgynevezett viselkedésalapú reklámozás tilalma augusztus 4-től három hónapig tart. A Facebook és az Instagram személyre szabott hirdetéseket jeleníthet meg az embereknek, de csak a felhasználók által profiljuk „Névjegy” részében megadott információk alapján.

A Metát napi 1 millió norvég korona (89 500 euró) pénzbírsággal sújtják, ha nem tesz eleget a parancsnak.

Az ideiglenes tilalom feloldásra kerülhet, ha a Meta megtalálja a módját a személyes adatok legális feldolgozásának, és jogot ad a felhasználóknak arra, hogy leiratkozhassanak a nyomon követés alapján célzott hirdetésekről – áll a végzésben. 

Forrás: Politico