Lehet, hogy Magyarországon még nem mérték így, összegszerűen a rajongókat, de azt érdemes tudni, hogy 2010-hez képest 30 százalékkal nőtt az értékük. A közösségi média marketinggel foglalkozó Syncapse szerint egyenként több száz dollárt érnek attól függően, melyik iparágról vagy cégről beszélünk – írja a VentureBeat.

Hogyan lehetséges, hogy a Facebook rajongók akár több mint 1600 dollárt érjenek, ahogyan a BMW esetében?

„A márkák vásárlóinak 20 százaléka képviseli a bevételek 80 százalékát, és ez a 20 százalékos szegmens gyakran magasan kiemelkedik a márka rajongói tagságán belül”, olvasható a beszámolóban.

pngbase648528e5eddc9f3d72

A rajongók értékének méréséhez a Syncapse több mint 2000 Facebook felhasználót interjúvolt meg, akik lájkoltak márkákat a közösségi hálóban. Ezután az alábbi tényezőket vizsgálták meg, mielőtt meghatározták volna, hogy az átlag Facebook felhasználó 174,17 dollárt ér.

  1. Termékre költés: Mennyit költ egy márka átlag fogyasztója?
  2. Hűség: Mennyire hűségesek a fogyasztók a márkához?
  3. Az ajánlás valószínűsége: Mennyire valószínű, hogy a szóban való ajánlás jövőbeni eladásokhoz vezet?
  4. Médiaérték: Mennyi rajongó tudsz elérni – és milyen gyakran – a Facebook platformján keresztül?
  5. Bevonási érték: Mennyire hatékonyan tudnak a már meglévő rajongóid újakat bevonni?
  6. Márkahatékonyság: Milyen mély érzelmi kapcsolata van a rajongóknak a márkával?

A Syncapse kutatás azt derítette ki, hogy a rajongók nagy mértékben különböznek az átlag közösségi média felhasználóktól. Sokkal aktívabbak, kétharmaduk 10-nél több márkát lájkolt Facebookon. Háromnegyedük azt mondja, hogy hajlamosak pozitív márkaélményeiket megosztani a céggel, ahogyan promóciókat és kedvezményeket is. Emellett kétszer több időt töltenek Facebookon, mint a nem-rajongók: 11 órát, szemben a többiek 6 órájával.

pngbase64b42ab012654f841c

Továbbá, majdnem a rajongók fele nyilatkozott úgy, hogy egy tízes skálán a közösségi média fontossága az életükben 8 és 10 között van, ugyanígy a nem-rajongóknak csak 15 százaléka vélekedik.

Másképp szólva tehát, a rajongók nem csak azért értékesek, mert kedvelnek téged vagy a termékedet, hanem azért is, mert segítenek az üzeneted terjesztésében. Ez természetesen zene a hirdetők füleinek, akik azon gondolkodnak, hogy a közösségi médiában töltött időből valójában mennyi a hasznos.