Ha van valami, amire biztos nem számítottunk, hogy a Facebook valaha újságot fog kiadni, ráadásul nyomtatott, formában, de megtörtént: a Grow egy negyedévente megjelenő papír alapú magazin (aminek ugyan van digitális kiadása is), amivel elsősorban az üzleti vezetőket célozza meg a legnagyobb közösségi oldal.

A lap természetesen hagyományos újságárusi terjesztésben nem lesz kapható (főleg nem itthon), az érdeklődők olyan speciális helyeken juthatnak majd hozzá, mint például a londoni Heathrow reptér business várója, és más exkluzív eladási pontok, ahová az átlagos halandók nem feltétlenül juthatnak be. A magazin első száma ráadásul már meg is jelent, borítóján a svéd Oscar Olssonnal, aki mostanában azzal haknizza végig a világsajtót, hogy új, a Z generációt célzó luxusmárkát hozott létre a H&M számára Nyden néven.

A magazin ötlete nagyjából fél évvel ezelőtt született meg egy zártkörű angliai rendezvényen, és van abban valami egészen ironikus, hogy a Facebook éppen akkor indít print lapot, mikor rendszeresen arról szólnak a hírek, hogy a legnagyobb közösségi oldal folyamatosan alátesz a hagyományos médiának. Mark Zuckerbergék ugyanakkor pont nemrég jelentették be, hogy saját híradót indítanak, és ezek után már tényleg nincs mit csodálkozni azon, hogy az offline világban is tesznek egy kis kirándulást.

Forrás: Fipp