Angolul talán leírhatjuk, aki érti, érti, aki nem, annak meg annyit elárulunk, hogy a Fuck You Pay Me nevű alkalmazás neve egy káromkodással egybekötött fizetési felszólítás. 

Az egyik alapítója Lindsey Lee Lugrin, aki hat évvel ezelőtt tartalmakat állított elő az Instagramon, és mellette modellkedett is. Mikor a Marc by Marc Jabos nevű luxusmárka azt mondta, hogy fizet neki ezer dollárt, hogy a közösségi média bejegyzését használják, úgy gondolta, hogy ez egy szuper ajánlat. Aztán mikor óriásplakátokon látta újra magátm rájött, hogy ez nem egy ezer dolláros kampány lett volna. Elkezdett influenszerekkel beszélgetni a díjazásukról, és egyértelművá vált számára, hogy hatalmasak az egyenlőtlenségek. Egy kutatásban sikerült mindezt számszerűsíteni is, és kiderült, hogy míg egy férfi átlagosan 476 dollárt kap egy posztért, addig egy nő 348 dollárt. Ezen szeretne változtatni, így összeállt a 25 éves, korábban a facebooknál adatelemzőként dolgozó Isha Mehraval, és megalapították a cégüket, ahol az influenszerek úgy tudják értékelni a márkákat és az együttmkűködéseiket, mint más alkalmazásokban az éttermeket vagy a hoteleket. 

Szerették volna ha a név alapján mindenkinek egyértelmű lenne, hogy miről is szól, és kinek az érdekeit nézi az applikáció, és kifejezi azt a frusztrációt is, amit az influenszerek átélnek, a cél pedig az, hogy átláthatóbbá tegyék az iparágat. És nem ők az egyetlenek, akik szeretnék, ha tudnák a márkák és az influenszerek is, hogy kitől mit lehet várni. Az általános vélekedés az, hogy a márkáknak szükségük van az alkotókra, akiknek ezért fel kell ismerniük, hogy hatalom van a kezükben, miközben nincs egységes tarifatáblázat, a tárgyalások pedig privát üzenetekben vagy emailekben zajlanak. Az alkotók ebben az egész ökoszisztémában egyfajta mini marketingcégként működnek, és míg a márkák sok információval rendelkeznek az alkotóról, tisztában vannak, hogy milyen demográfiai összetételben népszerű, kik a követői, milyen bejegyzéseket várhatnak tőle, addig ez fordítva nem igaz. A két alapító azt mondta, hogy szeretné jóra használni a technológiát, ráadásul a kezdeményezésüket már befektetők is támogatják. 

Sőt, már a márkák is felfigyeltek a működésre, és jelezték is, hogy az ilyen oldalak miatt egyes alkotóknak túlzó elvárásai lehetnek, ha látják, hogy más mennyit kapott ugyanattól a cégtől. A még tesztelés alatt álló applikációban egyébként lehet szűrni platform szerint, és kategória szerint is. Az influenszerek azonban úgy tűnik örülnek annak a lehetőségnek, hogy nem a sötétben kell tapogatózniuk, mikor bértárgyalásra kerül sor. 

Forrás: NYTimes