A Pinterest új kereső funkciókat vezet be, hogy segítsen a felhasználóknak az oldalon található 30 milliárd pin között ügyesebben navigálni – írja a Mashable.

A neve „Guided Search” (irányított/vezett keresés), egy új termék, amely révén a felhasználók speciális filterekkel szűrhetik a kereséseiket, olyanokkal, amelyek relevánsak az eredeti keresési kifejezés szempontjából.

Így például, ha frizurákra keresnek rá, akkor használhatják az „esküvő”, „kerek arc” vagy „rövid haj” szűrőt is. Ha hamburgerekre, akkor pedig ott vannak például a „vegán” vagy „könnyű receptek” filterek. Ezeket a keresések találati oldalának elhagyása nélkül adhatják meg vagy távolíthatják el, mobilon pedig a keresési mező alatt jelennek meg.

Guided-Search-2

A Pinterest vezetője, Ben Silbermann azt reméli, hogy a felhasználók így több, releváns tartalommal fognak találkozni azzal, hogy felfedeznek olyan új elemeket is, amelyekről nem is tudták, hogy keresik őket.

Az egyik oka a kiterjesztett keresés bevezetésének a platformon létező pinek száma. Silbermann azt mondja, a Pinterest felhasználók már 750 millió táblát hoztak létre és több, mint 30 milliárd elemet tűztek ki. Ezek a számok 50%-kal növekedtek csak az utóbbi 6 hónapban, teszi hozzá.

Az új keresés nem az egyetlen eszköz, amellyel a felhasználóknak segítenének az új tartalmak megtalálásában. A Pinterest nemrég egyedi kategóriákat is bevezetett, azaz az emberek a pineket olyan kategóriákhoz is hozzáadhatják, amelyek korábban nem léteztek.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy létrehozhatják a saját kategóriáikat. Csak annyit, hogy a Pinterest felajánl néhány részletesebb kategóriát a cég már létező listáján belül. Ezek lassan válnak elérhetővé, állítja egy szóvivő, így nem minden felhasználó találkozhatott már velük.

A Pinterest a releváns kategóriákat az alapján is megmutatja majd, hogy mit tageltek az emberek. Ha például egy pint egy bizonyos kutyafajta kategóriájához adsz, legközelebb az oldal ajánlhatja, hogy nézd meg más kutyás kategóriák kitűzött elemeit is.

Ezt a stratégiát már részben eddig is követte a cég. Tehát korábban is megjelentek releváns pinek, amikor kitűztél egy újat, és a platform tartalmának több, mint 90%-át teszik ki az ilyen, a képernyő alján megjelenő „javaslatok”, mondja Silbermann.

A továbbfejlesztett keresési és a hatékonyabb felfedezést szolgáló eszköz egy újabb lépés a felé, hogy a Pinterest jobb e-kereskedelmi képességekkel bírjon. Ahhoz, hogy a felhasználók vásárolhassanak a platformon, tudniuk kell majd megkeresniük azokat az elemeket, amiket meg akarnak venni és megtalálni azokat is, amelyekre azelőtt nem gondoltak.

A „Guided Search” egyelőre csak a Pinterest mobil alkalmazásaiban elérhető. A webes verzióra is érkezik majd, ám erre még nem adott pontos időpontot a cég.