A Meta bejelentette, hogy a Facebook és az Instagram havi előfizetési díjainak csaknem felére csökkentését 9,99 euróról 5,99 euróra – közölte kedden a cég egyik vezetője. Ezzel a lépéssel az adatvédelmi és a trösztellenes szabályozók aggályait kívánják kezelni.

Az árcsökkentés az  adatvédelmi aktivisták és fogyasztói csoportok növekvő kritikáját követi a Meta  európai hirdetések nélküli előfizetéses szolgáltatásával kapcsolatban, amelyek azt kifogásolják, hogy a felhasználóknak díjat kell fizetnie magánéletük védelme érdekében. Persze ettől még továbbra is díjat kell fizetni, csak kevesebbet.

A Meta novemberben indította el a szolgáltatást, hogy megfeleljen a digitális piacokról szóló törvénynek (DMA), amely korlátozza a hirdetések személyre szabását a felhasználók hozzájárulása nélkül, és ezzel elesik fő bevételi forrásától.

A vállalat szerint az új díjmodell egyensúlyt kíván teremteni az EU adatvédelmi törvényei és a DMA ellentétes követelményei között. „Egy ideje fel akartuk gyorsítani ezt a folyamatot, mert el kell jutnunk az egyensúlyi állapothoz… ezért felajánlottuk, hogy az árat 9,99-ről 5,99-re csökkentjük egyetlen fiók esetén, és 4 eurót minden továbbinál” – mondta a Meta ügyvédje.

Magyarországon 3000 forintba kerül a reklámmentes Facebook, ha a böngészőből fizetünk elő, egyelőre nem világos, hogy ez mennyire fog lecsökkenni. Ráadásul aki oldalakat kezel, és hirdetést szeretne feladni, annak nem is szabad előfizetni erre, mert reklámmentes Facebookkal reklámozni sem tudunk.

Forrás: Reuters