A Meta Platforms hirdetésmentes előfizetéses szolgáltatása sérti az EU fogyasztóvédelmi törvényeit, közölte csütörtökön a legnagyobb fogyasztói csoport, amikor panaszával a fogyasztóvédelmi hatóságokhoz fordult.
Az Európai Fogyasztói Szervezet (BEUC) és annak 18 tagja közös panasza a fogyasztóvédelmi hatóságok hálózatához (CPC) két nappal azután érkezett, hogy a NOYB érdekképviseleti szervezet panaszt nyújtott be az osztrák adatvédelmi felügyelethez, mondván, hogy a Meta új szolgáltatása díjat fizettet a magánélet védelme érdekében.
A Meta az október 30-i blogbejegyzésére hivatkozott, amikor bejelentette a lépést.
„Az a lehetőség, hogy az emberek hirdetésmentesen vásárolhatnak előfizetést, egyensúlyba hozza az európai szabályozó hatóságok követelményeit, miközben választási lehetőséget biztosít a felhasználóknak, és lehetővé teszi a Meta számára, hogy továbbra is kiszolgáljon minden embert az EU-ban, az EGT-ben és Svájcban,” – írta a cég.
A BEUC több problémát is kiemelt.
„A Meta tisztességtelen, megtévesztő és agresszív gyakorlatot alkalmazva megsérti az EU fogyasztóvédelmi jogát, ideértve a fogyasztók részleges blokkolását a szolgáltatások igénybevételében, valamint félrevezető és hiányos információkat közöl a folyamat során,” – mondta Ursula Pachl, a BEUC főigazgató-helyettese nyilatkozatában.
A BEUC szerint valószínű, hogy a felhasználók adatait továbbra is gyűjtik és más célokra használják fel, még akkor is, ha az új szolgáltatást választják. Probléma merült fel a „reklámmentes szolgáltatások nagyon magas előfizetési díjával” szemben is, amely elriaszthatja a felhasználókat.
„Ezen az áron a fogyasztók inkább beleegyeznek a Meta profilalkotásába és nyomon követésébe, ami pontosan az, amit a technológiai óriás szeretne. Nem szabad az emberekkel fizettetni a magánéletük védelméért,” – mondta Pachl.
Forrás: Reuters