Ha azt nézzük, melyik platformon érné meg hirdetni a marketingeseknek.
Érdekes statisztikát publikáltak nemrég, összehasonlítva a Facebookot és az Instagramot (az adatok persze az amerikai piacról szólnak – a szerk.). Ebből kiderül, hogy a Facebookon például egy év alatt 22 százalékkal nőtt a márkák bejegyzéseinek a száma, ami idén a második negyedévben 2,5 millió volt. Ehhez képest az Instagramon ugyanez a szám 493 ezer volt, ugyanakkor ez 49 százalékos növekedést jelent.
2014 második negyedévében 6 milliárdnyi interakció (komment, lájk, megosztás) született, az Instagramon pedig 3,4 milliárdnyi komment vagy lájk. És míg a Facebookon átlagosan 2396 reakció van posztonként, az Instagram elérte 6932-t.
Ezekből a számokból kiderül, hogy bár összességében nézve a Facebook produkálja a jobb számokat, az Instagramon hatalmas, látványos növekedést figyelhetünk meg. Ami viszont érdekes, hogy az elköteleződés, az, hogy hány emberhez jut el egy-egy bejegyzés, az Instagramnál háromszoros. Arra persze még nem mernénk pontosan következtetni, ez hogyan is befolyásolhatja az Instagram hirdetési rendszerét.
Tania Yuki, a kutatást végző cég, Shareablee vezetője úgy nyilatkozott a felméréssel kapcsolatban, hogy nagyon optimisták az Instagram jövőjét, a hirdetési rendszerét illetően. Valószínűleg a hirdetők nyitottabbak lesznek az Instagram felé – olvasható az AdWeek írásában.