A Pinterest lassan bebizonyítja, hogy értékes e-kereskedelmi platform köszönhetően annak a frissítésnek, amely email értesítést küld a felhasználóknak, amikor valamelyik pinjük ára csökken – írja a The Next Web.
A „termék pinek” idén májusban jelentek meg, amellyel a felhasználóknak információt szolgáltatnak az árakról és az elérhetőségről. Ugyanakkor nem volt még hatékony módszer az ár változásának követésére vagy annak jelzésére, hogy a termék újra elérhető a boltban – most már a Pinterest automatikusan figyelmezteti a felhasználókat, amikor az valahol a weben kedvezményesen elérhető.
A funkció igen lassan válik majd elérhetővé, ezért egy ideig még valószínűleg nem kap minden felhasználó ilyen email értesítéseket. A Pinterest még nem tesz lehetővé testreszabási lehetőségeket semmilyen formában – így a felhasználók nem tudnak követni specifikus pineket, táblákat vagy kategóriákat. A felhasználók vagy feliratkoznak vagy leiratkoznak a beállítások menüben, ami egy kicsit korlátozó.
„Nem kell semmit sem tenned, hogy értesítést kapj” – mondja Jeffrey Warren, a Pinterest szoftverfejlesztő gyakornoka. „Csak pineld továbbra is azokat a dolgokat, amelyeket kedvelsz és hagyd ránk az árak figyelését. Megpróbáljuk káoszmentesen tartani a beérkező leveleidet az értesítések egyetlen emailbe való csoportosításával, de bármikor módosíthatod a beállításaidat, ha szükséged van rá.”
Ez egy figyelemreméltó frissítés a Pinterest platformján, de természetesen még van hová fejlődni. A mobil értesítések kihagyása egy nyilvánvaló mulasztás lenne, de lehetővé tenni egy testreszabható figyelmeztetés beállítását arra, hogy egy pin elért egy adott árat, szintén nem lenne utolsó.
A Pinterestet gyakran termékek vizuális kívánságlistájaként használják, amelyekről a felhasználók azt remélik, hogy a jövőben megveszik vagy az övéké lesz. Az árkövetés egy egyszerű módja annak, hogy a platformot végtelen számú e-kereskedelmi oldalhoz kössék és a termékek pinjein keresztül jussanak bevételhez.
Ha a felület azzá a hellyé válik, ahova online bevásárlás és a termékek listázása címén indulunk – és, hogy új vevőket találjunk – a Pinterestnek nem lesz problémája a felhasználói bázisa és a folyamatos bevételi forrás megőrzését illetően.