Furcsa kísérletbe kezdett egy illusztrátor, akit egyre jobban idegesített, hogy a közösségi csatornáira kitett műveinek jelentős része pólómintaként jön vele szembe, amit jó pénzért megvehetnek az emberek, ő pedig nem hogy nem részesül ezekből, de még csak engedélyt sem kér tőle senki a felhasználásra, vagyis mindenfajta joga sérül.
Készített egy rajzot, ráírta jól láthatóan azt is, hogy ez nem egy engedélyezett pólóminta, és az egész lopott, és volt olyan művész is, aki csak azzal a felirattal töltött fel egy képet, hogy ezen az oldalon lopott pólómintát árulnak.
Aztán megkérték a követőket, hogy írják kommentekben, hogy milyen jól mutatna ez egy pólón, vagy hogy vennének ilyen pólót. Láss csodát, néhány nap múlva a kommentelőknek olyan hirdetések jelentek meg, amin ott virított már pólóra nyomtatva a póló, ami azt reklámozza, hogy ez az oldal lopott pólómintákat árul.

A robotok nem csak azt mérték fel, hogy milyen mintára lenne igény, hanem aztán a marketingtevékenységet is ellátták, ráadásul nem is csak egy cég ugrott rá a kísérletre, hanem rögtön több is.
A művészek szerint ha ez nem is mindennap előforduló dolog, de a legtöbbjüknek már van egy olyan formalevele, amit újra és újra elküldenek az érintett cégeknek, de úgy érzik az egész egy szélmalomharc.
A botok furcsa működésének bizonyítéka, hogy néha csak úgy véletlenszerűen válogatnak, és nem is teljesen egyértelmű, hogy mi lehet az algoritmusukhoz rendelve, mikor megjelennek a lábgombás képekkel díszített telefontokok a kínálatban.
Forrás: BBC