Semmi gyűlölködés, vagy negatív jelző a külsőről – ezzel az üzenettel készül a Dove a vasárnap esti Oscar-gálára.

A Dove és a Twitter közösen összefognak a pozitív tweetekért, a kampányuk vasárnap este debütál majd, a 87. Oscar-gálán. A kampány a #SpeakBeautiful névre hallgat, és a minap útjára indított videóval kezdték el hirdetni. A kampányt egy nem túl szép statisztikára alapozták: a nők több mint 5 millió negatív tweetet posztoltak tavaly, amik vagy a saját, vagy valaki más külsejét kritizálják. És itt van rögtön egy másik statisztika a Dovetól: a nőknek csupán a 9 százaléka vallja be, hogy már posztolt negatív kritikát valamilyen közösségi média oldalon.

Felesleges lenne tagadni, hogy a kitartóm, névtelen gyűlölködés gyakran előfordul a közösségi médiában, ezt felismerte a Dove is. A cég viszont ragaszkodik ahhoz, hogy már egy pozitív tweet is elég ahhoz, hogy trend legyen belőle. És vasárnap próbálnak ebből majd minél többet termelni egy különleges technológiával.

A Dove úgy magyarázta el a dolgot, hogy amikor egy negatív tweetet posztol valaki, akkor ezt a technológiát fogják használni, hogy a Dove (nem automatikusan) válaszoljon a nőknek, amiben konstruktív tanácsot fogalmaznak majd meg, persze pozitív hangvételben.

A tanácsok közvetlenül közösségi média- illetve önbecsülési szakértőktől érkeznek majd – írja az AdWeek. Ezek a szakértők mind a Dove-val, mind a Twitterrel együttműködnek annak érdekében, hogy a nők több bizalommal, optimizmussal és kedvességgel nyilatkozzanak a szépségről, a külsőről, a megjelenésről az interneten.

twitter-dove

A kampány a Dove legutóbbi kutatására épül, ami az önbecsülés és a közösségi média közötti összefüggést vizsgálta. A felmérés legfontosabb megállapításai az alábbiak voltak:

*10-ből 8 nőnek szembe kell néznie azzal, hogy mások negatív megjegyzésekkel illetik a külsejét

*A nők 50 százalékkal nagyobb valószínűséggel mondanak magukról rosszat, mint jót a közösségi médiában

*A megkérdezett nők 82 százaléka úgy érzi, hogy a közösségi média által bálványozott szépségideálok teljesen valótlanok

“A #SpeakBeautiful csak rajtunk múlik – együtt pozitív irányba tudjuk terelni azt, ahogy a jövő generációi kifejezik magukat online” – nyilatkozta Jennifer Bremner, a Dove marketing igazgatója.