Az elektronikus egészségügyi nyilvántartásokkal foglalkozó Practice Fusion nevű startup most újabb projektbe kezdett. Ryan Howard vezérigazgató nyilatkozott arról, hogy elindították a Patient Fusion oldalt, ahol értékeléseket lehet összehasonlítani a legközelebbi orvosokról és időpontot is egyeztethetnek a páciensek akár egy órán belül – írja a TechCrunch.

Egészséges projekt 70 millió dolláros bevétellel

A Practice Fusion nagy sikereket ért el az utóbbi években ingyenes elektronikus egészségügyi nyilvántartásával, amelyet az orvosoknak készítettek. Mióta Howard 2005-ben megalapította a céget, az 70 millió dolláros bevételre tett szert, 255 alkalmazottat foglalkoztat, 150 ezer egészségügyi szakembert szerepeltet szoftverjében és 60 millió pácienst tart nyilván az Egyesült Államokban. Ezzel a legjobb web-alapú platform a maga kategóriájában és talán a legnagyobb is, mivel a már 27 éve működő, gyakorlatilag veteránnak számító AllScripts már lassulóban van.

patient-fusion-search-and-reviews

Ahelyett, hogy a doktorokkal és páciensekkel fizettetne, a Practice Fusion hagyja, hogy a laborok, gyógyszertárak és más egészségügyi vállalkozások versenyezzenek a doktori ajánlatokért, hogy azok az orvosoknak reklámozzák őket a platformon keresztül. Ez egy erős üzlet és Howard is úgy véli, hogy a Practice Fusion „nyolc számjegyből álló bevételt ér el idén” és közel van a „nyereségeshez”. Hozzátette, hogy „sokat beszéltek a nyilvánosság elé bocsátásról”, de mielőtt ez megtörténne, még egy kört tesznek majd a kockázati tőkével.

A Practice Fusion alapvető misszója az emberek egészségesebbé tétele. Évente kétszáz ezren halnak meg gyógyszer okozta allergiás reakcióban és ebből származó komplikációkban, amelyek megelőzhetőek lettek volna, ha az orvos a beteg teljes kórtörténetét ismerte volna. A Practice Fusion egészségügyi nyilvántartási platformja azt teszi lehetővé, hogy a doktorok egyszerű bejelentkezés után lekövessék a beteg egészségügyi adatait, akik egyébként ezt az összegzést magukkal is vihetik a látogatáskor.

Időpont egyeztetés az orvossal telefonálás nélkül

Amikor a Practice Fusion felvesz egy doktort, hitelesítést végez és megbizonyosodik arról, hogy valóban képzett orvos. Az időpont egyeztetése után emailt küldenek a pácienseknek és megkérik, hogy értékeljék a doktor teljesítményét, modorát, a várakozási időt és írjanak arról, ha működött a kezelés. És a Yelp szolgáltatásával ellentétben, ahol bárki bármelyik orvost értékelheti anélkül, hogy valaha is látta volna, itt 1,5 millió beszámolót találunk, amelyeket tényleges látogatások előztek meg.

patient-fusion-appointment-crop

Miután a felhasználó talált egy közeli orvost, megnézheti annak beosztását és foglalhat hozzá időpontot, nincs szükség telefonásra. Ez azért van, mert a Practice Fusion platformja a doktorok számára már eleve naptárként is működik, ahol a páciensek kérésének megfelelően töltődnek fel a szabad helyek. Konkrét időpontra is rákereshetnek az összes közelben lévő doktor adatbázisában, hogy megtalálják a következő elérhető szakembert, amennyiben sürgős lenne a látogatás.

A Patient Fusion rendszerrel tényleg növelhető az egészségügy hatékonysága és átláthatósága és talán elérhető, hogy az emberek gyakrabban menjenek orvoshoz. A doktoroknak is bónusz, hiszen épp az válik automatikussá, ami korábban egy-egy rendelő idejének harmadát tette ki: az időpontfoglalások kezelése. Az újabb páciensek bevonzásra is alkalmas lehet a platform, ami igen szerencsés, hiszen az orvosok webes jelenléte általában nem a kreativitásáról ismerszik meg, de legalábbis nem a jó marketingről híresek; így a Patient Fusion nagy segítség lehet számukra is.

Sok adat, jobb szolgáltatás, hatékonyabb megelőzés

A Patient Fusion ütemtervében iOS és Android alkalmazások is szerepelnek, amelyek keresésre, időpont egyeztetésre és az orvosi beszámolók átnézésre is alkalmasak. Ezeken kívül tervezik annak a fukciónak a beépítését is, amellyel a kereséskor a szerint lehet szűrni a doktorokat, hogy az egészségügyi biztosítás érvényes-e az általuk biztosított kezelésre.

patient-fusion-apps

Ezen kívül dolgoznak egy API-n (alkalmazás-programozási felület) is, amely többek között azt is lehetővé tenné, hogy korrelációba kerüljön a kocogási beosztásunk vagy az alvási szokásaink a gyógyszerekkel, amelyeket szedünk.

A jövőben még az is elképzelhető, hogy a Practice Fusion emailt küld a következő szöveggel: „Betöltötted a 40-et és magas a vérnyomásod, de már egy éve nem jártál orvosnál. Miért nem jössz be egy gyors ellenőrzésre?”.