Jelenleg sokan panaszkodnak az organikus elérésre Facebookon, de helyette érdemes arra gondolni, miként léphetünk tovább és miként igazíthatjuk a stratégiánkat az új szabályokhoz – írja a SocialMouths.com.

how-to-increase-facebook-engagement

Egy pillanat erejéig vegyük át, miért fellegzett be az organikus elérésnek:

  • A Facebook egy médiacég, amelynek pénzt kell keresnie
  • Nagy lett a verseny a hírfolyamban
  • A közönséged figyelmi görbéje erősen lefelé kúszik

Ez nagyjából három dolgot jelent:

  • el kell kezdened gondolkodni a fizetett médiaformátumok használatán
  • több tartalmat kell gyártanod és posztolnod Facebookon
  • méghozzá olyat, amelyek minél nagyobb eséllyel elköteleződésre ösztönzik az embereket

Ám ne csak a megosztható blogbejegyzéseid számát növeld, hanem hozz létre strukturált és jelentőségteljes tartalmakat! Mind tudjuk, hogy a fotók a leggyakrabban használt poszttípus a Facebookon. Őrületes, de a bejegyzések 75%-át teszik ki.

Ugyanakkor az Adobe „Social Intelligence Report” szerint most lefelé ívelő tendenciát mutatnak. 2013 első negyedévében még 5%-os elköteleződést hoztak, míg 2014 elején 4,4%-ot. A szöveges és a linkposztok is így jártak, míg a videó egy egészséges 25%-ot nőtt.

Az alábbi grafikonon látszik az is, hogy a fotók a megosztások terén is dominánsak, de tavalyhoz képest most 2%-kal kisebb erővel, a videómegosztások viszont 4%-kal nőttek.

facebook-video-engagement

A tanulmány szintén fontos megállapítása, amit át kell gondolnod: a videólejátszások 2013 januárjától 2014 januárjára 785%-kal ugrottak meg.

facebook_video_play_growth

Hogy még érdekesebbé tegyük, a következő két grafikon ugyanazt a következtetést támasztja alá: a legjobb napja a benyomások és az elköteleződés kiváltásának a péntek, és egyúttal ekkor játsszanak le a felhasználók a legtöbb videót (24,7%).

facebook-impressions-and-engagement-by-day

Ha még közelebbről nézzük, akkor azt is látjuk, hogy a legtöbbet pénteken  kommentelnek, lájkolnak és osztanak meg a fogyasztók – ez a nap az elköteleződési formák minden típusánál beválik.

share-of-engagement-type-by-day

Indítsd videósorozatot: nagyobb elérés, több elköteleződés!

Érdemes egy heti videósorozatot indítani, azaz:

  • posztolj egy új videót minden héten…
  • méghozzá minden… igen, pénteken!
  • adj neki címet: például, [a márkád neve] pénteki tippjei!
  • légy konzisztens, engedd, hogy a rajongóid izgatottan várják az új tartalmat minden héten!
  • a videónak nem kell hosszúnak lennie, csak legyen értékes a mondanivalója!
  • a végén tegyél fel egy kérdést, ami arra motiválja az embereket, hogy bekapcsolódjanak egy beszélgetésbe!

És még egy dolog, ami melletted szól: hány oldalt ismersz, amely ezt a stratégiát követi? A felmérések szerint a legtöbben fotókat posztolnak, igaz?

Az Adobe felmérést itt töltheted le.

 

Social Intelligence Report