A megfelelő recept követésével nem csak elköteleződésre ösztönözheted a Facebook rajongóidat, de további értékesítési lehetőségeket („leads”) és valódi ROI-t (a befektetés megtérülése) generálhatsz a közönségedből – írja a JeffBullas.com.

Tehát a Facebook értékesítési kör így néz ki legegyszerűbb formájában:

  1. Szerezz Facebook rajongókat!
  2. Hirdess, hogy email és telefon elérhetőségeket szerezz!
  3. Ápold a kapcsolatot a rajongókkal, hogy értékesítési lehetőségeket konvertálj belőlük!
  4. Az értékesítési lehetőségeket pedig konvertáld bevétellé!

Ez a Facebook konverziós formulája. Lényegében egy tervrajz ahhoz, hogyan változtathatod a rajongóidat vásárlókká:

sales-cycle-Facebook

Tehát hogyan zajlik a folyamat?

Hogyan szerezz több (releváns) rajongót?

Az internet teljes forgalmának 8,11 százaléka Facebookról érkezik. Az emberek már most is a termékeidet keresik az oldalon, a kérdés csak az, hogyan találod meg őket ott, ahol már kutakodnak utánad?

Az első lépés, hogy felépítsd a rajongói bázisodat, a felhasználó személyiségek kifejlesztése az ideális Facebook rajongód köré. Nem találhatod meg azt, amit nem keresel.

Az ideális rajongód, és végtére is a vásárlóid vonásai demográfiai adatokon, érdeklődési körökön, lájkokon, szakmai tapasztalatokon és földrajzi tartózkodáson alapulnak. Minden kategória adott tulajdonságainak kombinálásával létrehozhatsz egy felhasználói forgatókönyvet. Az ebben leírt történet arról szól, hogyan lép interakcióba egymással a márkád és az ideális felhasználó a közösségi médiában és konkrétan Facebookon.

A felhasználói forgatókönyveid együttesen alkotják a tartalomstratégiádat, amelyek pedig pillérekre bonthatók. Alább 5 pillértípusról olvashatsz, amelyeket kialakíthatsz a felhasználói személyiségek köré. Minden tartalmadnak és posztodnak ezen kategóriák valamelyikébe kellene illeszkednie. Mindazonáltal ezek csak példák, a saját üzleted esetében nem biztos, hogy éppen ez az 5 pillér a releváns.

Thurning-Facebook-Fans-into-sales

Konvertáld a Facebook rajongóidat értékesítési lehetőségekké!

Egy rajongó akkor válik értékesítési lehetőséggé, amikor hajlandó lesz kontakt információkat megadni, feliratkozni a hírleveledre vagy más módon többet megtudni az üzletedről. Ez akkor teljesülhet a legjobban, ha a márka affinitás már a helyén van és már bepozícionáltad magad üzletági szakértőként.

A márkatudatosság és affinitás felépítéséhez a tartalompilléreidet kell majd használnod a jó és elköteleződésre bíró tartalmak készítése érdekében.

Miközben értéket teremtesz, bizalom is létrejön, valamint megszilárdítod szakértői pozíciódat. Ez az információcsere hosszú távú, hűséges vásárlókhoz fog juttatni.

Kezdd azzal, hogy elköteleződésre ösztönzöd őket a tartalmaiddal a Facebook hírfolyamban! A Hubspot 2013-as tanulmánya szerint a fotók Facebookon 53%-kal több lájkot generálnak, min egy átlagos poszt. Minél több lájkot, megosztást és hozzászólást kapsz, annál láthatóbbá válik a jövőbeli tartalmad a rajongóid számára.

Passzív stratégia

Az email az első számú ok, amiért a felnőttek az internetre kapcsolódnak. Az USA-ban a felnőtt internetezők 92 százaléka rendszeresen megnézni beérkező leveleit. Ezeknek az email címeknek a megszerzése életbevágó ahhoz, hogy a következő szintre emelhesd a kapcsolatot velük.

Ehhez posztolj egy feliratkozási formot a Facebook oldaladon egy harmadik feles alkalmazáson keresztül! Időnként pedig külön is bátorítsd a rajongókat, hogy iratkozzanak fel, ha emailben szeretnének értesülni a friss hírekről!

Aktív stratégia

Az USA-ban internetezők 84 százaléka „hogyan csináld” vagy „DIY” („Do-It-Yourself”) információkra keres.

Hasznosítsd a tudásodat és a tartalmaidat, amelyek relevánsak a keresett témák szempontjából és kérj kontakt információkat, hogy letölthessék az anyagokat: „Add meg a nevedet és az email címedet és küldünk neked egy tanulmányt.”

A letöltésnél automatikus választ állíts be, hogy még a kisujjadat se kelljen pluszban megemelned.

Turning-Facebook-fans-into-sales-1

Hogyan változtasd az értékesítési lehetőségeket vásárlókká?

Az értékesítési lehetőségek ápolása sokkal hatékonyabbá teszi a kampányaidat és a promócióidat. A tartalomstratégiádon keresztül rengeteg értéket szolgáltatsz, s csak ezután jöhet az értékesítés.

Ahogyan arról Gary Vaynerchuk bestseller szerző ír a témában: „Ütés, ütés, ütés, jobb horog!”.

Az egyik jó módszer a csepegtető kampány. Alább láthatsz rá példát, amelyben először tartalmat szolgáltatnak és csak egy termékdemót mutatnak, hogy értékesítési lehetőséget teremtsenek.

How-to-turn-Facebook-fans-into-sales-2

Egy másik módszer az érdeklődő rajongók meghívása különleges eseményekre, amik ugyan költségesebbek, de hozzájárulnak a márkatudatossághoz és lehetőséget adnak a szemtől szembeni interakcióra.

Amint megfelelő mennyiségű tartalmat biztosítottál és úgy érzed, kiaknáztál mindent, itt az idő az eladásra fókuszálni. Az értékesítéseket pedig izzítsd be Facebook marketingen keresztül a speciális kedvezmények és ajánlatok hasznosításával!

Ezen kívül vess be további értékeket, például az ingyenes kiszállítást, ajándék termékeket és extra szolgáltatásokat!

Ez egy hosszú távú stratégia

Valódi bevételt generálni a Facebookról egy hosszú távú stratégia, nem pedig egy kulcsrakész megoldás. Türelmesnek kell lenned és odafigyelned az értékekre, hogy olyan pozícióba kerülhess, amelyben azonosíthatod az ideális rajongóidat, akiket aztán konvertálhatsz egészen az eladásig!

A közösségi értékesítés köre egy jó keretet ad annak megértéséhez, hogyan részesülhet az üzleted a közösségi média előnyeiből.

Hasonló stratégiát követ a Te üzleted is? Ha nem, tervezel ilyet?