Több mint ezer ember dolgozik azon, hogy kiszűrjék a nem megfelelő hirdetéseket.

Érdekes számokat publikáltak nemrég a Google hivatalos blogján azzal összefüggésben, hogy 2015-ben mennyi rossz hirdetésre bukkant, és tiltott is le. Sridhar Ramaswamy, a Google reklámokért felelős alelnökének beszámolójából kiderül, hogy a Google dolgozói mintegy 780 millió olyan hirdetést találtak, amelyek nem feleltek meg a cég által megadott feltételeknek. Igen sokrétűen próbálták meg átverni a Google hirdetési rendszerét, hiszen volt, aki hamis árucikkeket akart reklámozni, volt, aki kéretlen szoftverekkel kapcsolatban adott fel hirdetéseket, de akadtak olyanok is, akik adathalászattal próbálkoztak.

google-search

Annak érdekében, hogy a felhasználók elé minél kevesebb „rossz” hirdetés kerüljön, a Google már több mint ezer embert foglalkoztat.

De pontosan milyen hirdetések voltak, amiket lecsaptak a Google munkatársai?

Több mint 10 000 olyan oldalt találtak a Google munkatársai, amelyek hamisított termékekkel foglalkoztak. Sőt, több mint 12,5 millió olyan hirdetést blokkoltak, amelyben gyógyszereket, gyógyhatású készítményeket akartak reklámozni, de nem tartották be az előírásokat, például azzal, hogy még nem engedélyezett termékeket akartak promótálni. Rengeteg, mintegy 17 millió hirdetést azért csaptak le, mert az operációs rendszertől származó értesítéseknek kiadva magukat próbálták kattintásra bírni a felhasználókat. De 2015-ben az adatlopásban is szerettek volna jeleskedni egyesek, mintegy 7000 alkalommal – a Google viszont ezeket a hirdetéseket is blokkolta.