A májusi Media Hungary konferencia programjának gerincét két téma adja. Az egyik a technológiai fejlődés nyújtotta lehetőségeket kihasználó, növekvő számú digitális bennszülöttek és digitális bevándorlók. A másik terület a fogyasztói élmények iránti vágy kiszolgálása a kereskedelem és a média által. A rekordszámú külföldi előadóval megrendezésre kerülő rendezvény május 10-11-én olyan kérdésekre keresi majd a választ, hogy kik az élményvámpírok, illetve hogyan tudják a napilapok, tévés hírműsorok a közösségi és online média gyorsaságával felvenni a versenyt.

A különböző csoportok elérése, megszólítása manapság nagyon nehéz. A digitális bennszülöttek (tízen-huszonévesek) természetes dologként használják ki a technika adta lehetőségeket és kevésbé fogékonyak a hagyományos médiára. A digitális bevándorlók azon felhasználók, akik a tradicionális médiát csak kiegészítik a digitális platformokkal. A harmadik csoport a digitális írástudatlanok, azok, akik egyáltalán nem találkoznak az online világgal és a modern technológiai eszközökkel. A konferencia arra is keresi a választ, hogy a három csoportot milyen eszközökkel lehet elérni.

media_hungary_logo

A felhasználók média fogyasztási szokásai átalakultak az elmúlt években. Manapság a tévé mellett egy okostelefon, tablet, vagy notebook is lehet elsődleges eszköz a sorozatok megtekintésére. A felhasználó az élményeket keresi, ezt várja el a reklámoktól, híradóktól, illetve bármilyen műsortól. A 2016-os Media Hungary-n kiemelt szerepet kap az élménykeresés és a média, valamint kereskedelem kapcsolata.

A konferencián a hazai és külföldi előadók a legfrissebb trendekbe nyújtanak betekintést. Az eseményen Ellie Haworth a BBC közép- és kelet-európai projektigazgatója a brit közszolgálati médium szempontjából mutatja be a legújabb technológiákkal szemben folyó versenyt. Arról is szó lesz, hogy a The Washingon Post, vagy a The New York Times hogyan használja a presztízsét a digitális világban, erről Linda Holcman, amerikai digitális stratéga tart előadást. A Media Hungary idén tíz párhuzamos konferenciával fedi le a média és kommunikációs szakma teljes spektrumát.