Az amszterdami Rijksmuseum újranyitása alkalmából a szponzorként közreműködő ING keltette életre Rembrandt híres festményét, az Éjjeli őrjáratot. A 17. századi miliőt megteremtve, 30-as férfiak szaladgáltak fel-alá a bevásárlóközpontban, hogy aztán összeálljon a kép – számolt be a JWT.com.

A Rijksmuseum egy évtizedes renoválás után nyitja meg most újra kapuit április 13-án. A múzeum fő támogatója, az ING jóvoltából a megnyitó első 12 órájában a belépés is ingyenes lesz az érdeklődők számára.

A kampány szlogenje szerint „A hőseink visszatértek” („Our Heroes are Back”), amivel a múzeum híres gyűjteményére kívánnak utalni. A flashmob mellett a JWT Amsterdam egyúttal print hirdetéssel is jelentkezett és egy online játékot is elindított.

A flashmob YouTube videója máris elterjedt az interneten és többek között a Huffington Post UK és a The Telegraph is „a legkulturálisabb flashmobnak” nevezte.

Az Éjjeli őrjárat tagjainak modernkori hajszáját itt nézhetitek meg:

És itt az eredeti festmény:

Night-Watch1