A Facebook Messenger 1.2-es verziója tartogat néhány meglepő frissítést, melyek tisztán jelzik, hogy a Facebook jelentős anyagi bevételeket akar elkönyvelni a botokkal.
Hírfolyamból a Messengerre
Az első fontos frissítésnek köszönhetően mostantól a hírfolyamban található hirdetések is átvezehtnek a Messengerre, ahol a hirdető botja tud kommunikálni a vásárlóval. Az átirányító gomb viselheti a Send Message, a Shop New és a Learn More feliratokat is. Ha rámegyünk valamelyik gombra, a Messengerben azonnal a bot köszönt minket a hirdetés másolatával vagy más, hirdetéssel kapcsolatos automatikus üzenettel.
Beépített weboldalak a Messengerben
A Facebook szerint bár nagyon sok információcsere a a szokásos, Messengeren is átélhető beszélgetéssel a legeredményesebb, vannak információk, amik jobb, ha már formátumban jelennek meg – például receptek vagy akár foglalások.
Ezért mostantól a Facebook arra ösztönzi a fejlesztőket, hogy a weboldalakat a Messengerbe is beépítsék. Vagyis mostantól úgy nézhetünk meg weboldalakat, hogy ki sem lépünk a Messengerből.
Fizetés Messengerrel
A Messengeren való vásárlás eddigi legnagyobb nehézsége az volt, hogy fizetéskor ki kellett lépnünk és egy másik weboldalon keresztül kellett bepötyögni adatainkat és elintézni a piszkos pénzügyeket. Ám mostantól az alkalmazáson belül regisztrálhatjuk bankkártyánk adatait (vagy egyszerűen átemelhetjük a Facebookon használt kártyánk adatait ide), így pedig már anélkül tudunk fizetni, hogy elhagynánk a Messengert. Vagyis mostantól a botok segítsgével a vásárlás egész folyamata, első pillanatától az utolsóig az appon keresztül folyhat le.
Üdvözlőképernyő
Mostantól a botunkkal való kommunikáció előtt egy üdvözlőképernyő fogadhatja a felhasználókat, bemutatva a céget és szolgáltatásait, hogy mit is szolgáltat a bot és mennyia válaszadási idő.
Megoszthatjuk a botokat!
Ezt talán nem is kell magyarázni: ha látunk egy érdekes botot (vagyis céget) azt megoszthatjuk ismerősünnkel a beszélgetés során. Ennek hála mostantól a botok könnyebben tehetnek szert nagyobb szépserűségre a felhasználók ajánlatai által.
Forrás: Social Media Today