A Facebook december 21-én szép csendben frissítette a FB lapok API-ját, amivel a közösségi média analitikájával foglalkozó külsős cégek meglepő adatokhoz jutottak.
A Socialbakers több, mint 3 millió Facebook oldal adatait figyeli. Az új interfészen keresztül a rajongókról olyan regionális adatokat is megkapnak, amik ha nem is bizonyítják, de gyaníthatóvá teszik, hogy nagy cégek pénzért vásárolják a rajongóik lájkjait – számolt be a venturebeat.com.
Példaként említik a Lufthansát, mely nem repül Indonéziába, Balira vagy Pakisztánba, mégis a rajongói bázisának 12%-a Indonéziában, 8% pedig Pakisztánban él. Természetesen ez nem jelenti, hogy a cég lájkokat venne, de valljuk be, erős a gyanú, hogy itt valami nem stimmel.
A Facebook szerint 2012 augusztusában 83 millió hamis felhasználó volt az oldalukon. Tisztogató akcióba kezdtek, melynek során volt olyan híresség, akinek az oldala egyik napról a másikra 100.000 (kamu)rajongót vesztett.
Természetesen nem kérdezzük meg, hogy vásároltál-e már rajongókat az oldalad felfuttatásához, mert te ilyet sosem tennél! De van-e olyan ismerősöd, aki élt már ezzel? Mik a tapasztalatok, elérte már őt is a Facebook tisztogató akciója?