Új funkciót vezet be a Facebook – ezúttal pedig abszolút nem financiális okok miatt.
A kék óriás Obama támadása óta nem a legjobb a sajtót kapja – habár azóta Zuckerberg is szembenézett a hamis hírekkel – ám új funkcióival ismét bebizonyosodhat, hogy nem is olyan rossz fiú a legnagyobb social media platform. Nézzük a frissítéseket, amik valóban az emberekről szólnak, az emberekért.
Safety Check
A Facebook még 2014-ben vezette be a Safety Checket, melynek lényege, hogy egy-egy természeti katasztrófa vagy terror súlytotta területen a felhasználók bejelölhették és ezáltal hírül adhatták, hogy biztonságban vannak. Eddig a Facebook jelölte ki a területeket, ahol szükség lehetett a funkcióra, ám mostantól a felhasználók maguk is meghatározhatják, hogy mekkora és milyen területen kíváncsiak szeretteik és ismerőseik visszajelzésére. Ezáltal a kisebb események, például kitelepítések vagy áradások is szerepet kaphatnak. Ezen felül közvetlenül is felkérhetjük ismerőseinket az érintett területen, hogy adjanak hírt magukról.
Community Help
A Facebook a katasztrófák és tragédiák megtörténte után is segítséget biztosít. Az érintett területeken élők mostantól egy külön oldalon kérhetnek segítséget, illetve fel is ajánlhatják azt. Az adományokat és lehetőségeket kategóriákba gyűjtve találhatjuk meg – ha például babaholmikra van szükségünk, a babaholmik kategóriát megnyitva egy térkép és rövid leírás mutatja, hogy pontosan milyen tárgyakat és hol tudunk megszerezni. Ezeket természetesen mi is feltölthetjük. A funkcióval szállást is kereshetünk illetve biztosíthatunk a rászorulók számára.
A funkciót a kanandai, Fort McMurray-ben történt erdőtüzek ihlették, ahol az emberek Facebookon ajánlottak fel egymásnak szállást és adományokat.
Adománygyűjtés
A Facebook még júniusban tette könnyebbé az adománygyűjtést korlátozott számú alapjtványok számára – ezek számát bővítette most 750 ezerre. Ezen felül még könnyebb lett az adományozás is, hiszen az erre felszólító gombot (amivel elkezdődhet maga a procedúra is) posztok mellé, sőt élő videókon is közzétehetjük.
Nagy alapítványok
Az adománygyűjtésbe ezen felül mostantól nagyobb alapítványok is részt vesznek. A #GivingTuesday alkalmából a The Bill & Melinda Gates Aapítvány adományozónként plusz ezer dollárt ajánlott fel egészen 500.000 dollárig, az összegyűlt összeget pedig a Facebook további félmillió dollárral fejeli meg.
Good boy!
Forrás: We Are Social Media